خبر > در آستانه‌ی هفته‌ی ملی کودک هستیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه‌برنامه‌های متنوعی را برای این هفته تدارک می‌بیند.

دوچرخه شماره ۸۹۶

امسال فعاليت‌هاي هفته‌ي ملي و روز جهاني كودك با شعار «هرکودک نشاني خداست...» برگزار مي‌شود. در تهران بخش مهم فعاليت‌ها و نمايشگاه اصلي در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب متمركز است و البته مراكز كانون و مكان‌هاي فرهنگي ديگر نيز در اين هفته برنامه‌هاي متنوعي اجرا مي‌كنند.

از پارسال به‌خاطر مصادف‌شدن هفته‌ي ملي كودك با ايام ماه محرم، برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين هفته نيز تا حدود زيادي رنگ و بوي معنوي و عاشورايي گرفته است.

به گزارش روابط‌عمومي کانون، شوراي برنامه‌ريزي هفته‌ي ملي و روزجهاني کودک، عنوان روزها و محور فعاليت‌هاي اين هفته را از شنبه 15 تا جمعه 21 مهر 1396، به اين شرح تعيين کرده است:

شنبه: کودک، زير چتر ايمان

يك‌شنبه: هم‌زمان با روز جهاني کودک، کودک در پناه خانواده

دوشنبه: کودک، محيط‌زيست و ميراث فرهنگي

سه‌شنبه: کودک، سلامت و ايمني

چهارشنبه: کودک و فن‌آوري‌هاي نوين

پنج‌شنبه: کودک، کتاب و محصولات فرهنگي

جمعه: مفهوم کودکي

گفتني‌ است به مناسبت هفته‌ي ملي كودك، نهادها و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي، در سراسر ايران و در چارچوب برنامه‌هاي ملي فعاليت‌‌هايي اجرا مي‌كنند.

 

# دوباره_مي‌_خوانم

 نمي‌دانم تو درباره‌ي هشتگ دوباره مي‌خوانم، چيزي مي‌داني يا نه؟ اما لابد مي‌داني كه معمولاً تعداد زيادي از كودكان و نوجوانان به‌خاطر بيماري، بخشي از وقت و روزهاي عمر‌شان را در فضاي بيمارستان‌ها مي‌گذرانند. شما مي‌توانيد اگر اسباب‌بازي، كتاب خوب يا نوشت‌افزار مناسبي داري به اين دوستانت هديه بدهي.

گروه سلامت و هنر با همکاري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان فراخوان اهداي کتاب و محصولات فرهنگي به کودکان بيمار و نيازمند را منتشر کرده است. اين گروه در نمايشگاه هفته‌ي ملي كودك در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري، غرفه دارد.

به گزارش روابط‌عمومي و امور بين الملل کانون، هنرمندان، خيران و خانواده‌ها هم‌زمان با «هفته‌ي ملي کودک» مي‌توانند با اهداي کتاب و ساير محصولات فرهنگي، سال تحصيلي بهتري را براي بسياري از کودکان و نوجوانان رقم بزنند؛ كودكان و نوجوانان بيمار يا كودكاني كه راحت به اين محصولات دسترسي ندارند.

غرفه‌ي گروه سلامت و هنر در نمايشگاه «هفته‌ي ملي کودک» آماده‌ي دريافت کتاب، نوشت‌افزار و ساير محصولات فرهنگي مناسب براي تجهيز کتاب‌خانه‌ي بيمارستان‌ها، مراکز درماني و مراکز نگه‌داري بچه‌ها و تعداد زيادي مدرسه و مراکز آموزشي در روستاها و مناطق محروم است.

گفتني است دو کتاب‌خانه‌ي تازه راه‌اندازي شده در مرکز طبي کودکان تهران نيز با همين کتاب‌هاي اهدايي تجهيز خواهد شد.

در اين ميان گروه سلامت و هنر براي دومين بار با ايجاد کارزاري اينترنتي با هشتگ #دوباره_مي‌_خوانم در فضاي شبکه‌هاي اجتماعي، مردم ايران را به شرکت در اين کارزار دعوت کرده تا فرصت‌هاي مطالعه‌ي کتاب براي کودکان بستري در بيمارستان‌ها نيز فراهم شود.

نمايشگاه هفته‌ي ملي کودک از شنبه 15 تا جمعه 21 مهر، از ساعت 9 تا 18 در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در خيابان حجاب برگزار مي‌شود. 

 


عكس: محمود اعتمادي

کد خبر 384712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha