در غربی‌ترین نقطه‌ی تهران بوستانی است که نام آن بیش‌تر با پیست‌های دوچرخه‌سواری‌ا‎‌ش پیوند خورده است؛ برای همین روزهای تعطیل معمولاً اهالی غرب تهران، ماشین‌هایی را می‌بینند که با خود دوچرخه حمل می‌کنند و به سوی بوستان چیتگر می‌روند.

دوچرخه شماره ۸۹۲

پيست دوچرخه‌ي بوستان چيتگر، شامل پيست‌هاي سرعت، استقامت و کوهستان است. در اين بوستان جنگلي علاوه بر امکان طبيعت‌گردي و دوچرخه‌سواري، امکانات تفريحي ورزشي ديگري نيز وجود دارد؛ مثلاً پيست سوارکاري، اسکيت، پيست اسکي روي چمن، زمين اسکواش، مجتمع فرهنگي ورزشي، باغ رز، باغ ژاپني، باغ پرندگان، موزه‌ي اثرهاي سبز، سالن اجتماعات و آلاچيق‌ها و چادرهاي اقامتي و ... هم‌چنين درياچه‌ي چيتگر در مجاورت بوستان جنگلي چيتگر قرار دارد.

اگر به چيتگر رفتيد يادتان باشد سري هم به باغ موزه‌ي معماري بزنيد که وجوداين باغ موزه در دل اين محيط طبيعي و ارتباطش با بقيه‌ي مجموعه‌ها كه يك‌ديگر را تکميل مي‌کنند، از ويژگي‌هاي اين بوستان است.

اما مهم‌تر از اين‌ها، بوستان چيتگر در مسير وزيدن بادهاي غربي به شهر تهران قرار دارد و با درختان زيادي که دارد مي‌تواند مقدار اکسيژن هواي تهران را بالا ببرد. برخي منابع همين را به‌عنوان هدف اصلي تأسيس بوستان چيتگر عنوان کرده‌اند. بوستان جنگلي چيتگر از بزرگ‌ترين و پردرخت‌ترين بوستان‌هاي جنگلي تهران است.

ساده‌ترين راه دسترسي به اين بوستان استفاده از آزادراه تهران‌کرج است كه از حاشيه‌ي جنوبي بوستان مي‌گذرد. هم‌چنين مي‌توان از مسيرهاي فرعي بزرگ‌راه همت در حاشيه‌ي شمالي بوستان نيز  وارد آن شد.

البته با استفاده از خط 5 متروي تهران (خط تهران‌کرج) و دو ايستگاه ايران خودرو و چيتگر هم مي‌توان خود را به بوستان جنگلي چيتگر رساند. ايستگاه متروي چيتگر مقابل ورودي شماره‌ي 1 و ايستگاه متروي ايران خودرو مقابل ورودي‌هاي 5 و 7 قرار دارد.

 


عكس: مسعود اكبري/ آژانس عكس تهران

کد خبر 382067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha