همشهری آنلاین: «جایی که غروب می کند»گزیده ای از شعر معاصر آمریکا است که با ترجمه و گزینش سید مهدی مقیم نژاد از سوی نشر ثالث به بازار کتاب عرضه شده است

به گزارش همشهری آنلاین در مقدمه این کتاب مترجم آورده است: "شاعران گرد آمده  دراین کتاب به نسلی تعلق دارند که ارایه عمده آثارشان در دهه‌های اخیر صورت پذیرفته، اما خواننده فارسی زبان از شناخت آن برکنار مانده است."

به نوشته مقیم نژاد تمامی شاعرانی که دراین کتاب شعری از آنها انتخاب شده، از کرسی‌های ممتاز دانشگاهی برخوردارند و برخی هم جوایز پولیتزر را نصیب خود کرده‌اند.

چارچوب اصلی تکوین و تدوین این مجموعه کتابی بود با نام «اشعاری برای خوانندگان جوان» که پاییز 1957 در همایش شعر دانشگاه بوستون تنظیم شد و در سال 1966 توسط انتشارات مونتانا به چاپ رسید.

اما از قرار مترجم کتاب برای بروز کردن اشعار و کتاب به منابع دیگری چون «شعرهای منتخب مردم آمریکا» که در سال 1999 به همت رابرت پینسکی فراهم آمد نیز در این اثر بهره برد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست این مجموعه به شیوه دانشنامه‌ای فراهم آمده و توضیحات گنجانده شده درباره ویژگی کاری هر شاعر صرفا آنهایی است که در موردشان توافق جمعی بیشتر و مستدل تری وجود دارد.

در کتاب اشعاری از ریچارد ابرهارت، رابرت ادوارد دانکن، می سوانسن، رابرت بلای، گالوی کینل، ریدوایت مور، دونالد هال، گری اسنیدر، کارولین کیزر، رابرت کریلی، ویلیام استافورد، دابلیو، اس، مروین آمده است.

در هربخش ابتدا زندگی و آثار شاعر به تفضیل آمده است و سپس چند قطعه شعر از همان شاعر گنجانده شده است.

کتاب «جایی که غروب می کند» در 195 صفحه به قیمت 2200 تومان منتشر شده است.

کد خبر 37951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز