همشهری آنلاین: کارشناسان بین‌المللی که برای بررسی علل مرگ و میردلفین‌های جاسک به هرمزگان سفر کرده‌اند، در نخستین روز بازدید از محل مرگ‌ومیر دلفین‌ها، به دو مورد مرگ جدید برخوردند.

به گزارش ایسنا بورولیک و آنتونیو فرناندز دلفین‌شناسان "اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و حیات وحش" (IUCN) که به دعوت معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست هم اکنون در هرمزگان حضور دارند، در نخستین روز بازدید از محل مرگ و میر اولین سری دلفین‌ها به منطقه کلیرک بندر جاسک سفر کرده‌اند یک قطعه دلفین از نوع پرپویز را در ساحل مشاهده کردند که به گفته آنها تاکنون در منطقه خلیج فارس و دریای عمان مرگ این گونه دلفین در ساحل مشاهده نشده است. چرا که این گونه در آبهای عمیق زیست می‌کند.

در این بازدید همچنین لاشه یک دلفین دیگر نیز که حدود دو هفته از مرگ آن می‌گذشت کشف شد که کارشناسان به بررسی علل مرگ و میر آن نیز پرداختند.

کارشناسان بین المللی IUCN همچنین با مدیرکل محیط زیست هرمزگان دیدار کرده و شواهد مرگ و میر دلفین‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

این افراد در بازدید از منطقه کلیرک بندر جاسک با صیادان منطقه در خصوص علل مرگ و میر دلفین‌ها صحبت کرده و مردم محلی نیز در مصاحبه‌های خود تاکید داشتند که علت مرگ و میر دلفین‌ها صید صنعتی پرفاینر و ترال بوده است.

 کارشناسان IUCN در برنامه سفر خود قرار است از محل مرگ اخیر دلفین‌ها نیز بازدید کنند.

گفتنی است هفتاد و سه قطعه دلفین دوم آبان ماه سال جاری در سواحل «کوه ‌مبارک» جاسک و 79 دلفین نیز 2 مهرماه سال جاری در نواری 13 کیلومتری، در منطقه حد فاصل کلیرک تا بیاهی بندر جاسک تلف شدند.

کد خبر 37366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز