چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاسک از کشف لاشه 79 دلفین در آب‌های شرقی شهرستان جاسک خبر داد.

چندی پیش ماموران گشت سیار در سواحل شرقی جاسک در حین گشت‌زنی به لاشه 79 دلفین مرده برخوردند که در طول نوار ساحلی روستاهای کلیرک و بیاهی جان خود را از دست داده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس ابراهیم بایرامی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاسک در استان هرمزگان، در این مورد گفت: «با هماهنگی مسئولان کارشناسان به این منطقه عزیمت کرده و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که از مرگ این دلفین‌ها پنج روز می‌گذرد.»

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که مردم این منطقه شاهد تلف شدن دلفین‌ها بودند اما نمی‌دانستند که باید این ماجرا را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

بایرامی گفت که علت مرگ دلفین‌ها در دست بررسی است و کارشناسان محیط زیست برای بررسی این موضوع در تلاشند. این اتفاق سه سال پیش نیز در این شهرستان به وقوع پیوسته بود که موجب مرگ 64 دلفین در این منطقه شد.

همچنین به گفته مردم این منطقه نظیر این‌گونه اتفاقات در سواحل شهرستان جاسک بسیار عادی است. این دلفین‌ها را در 13 کیلومتری نوار ساحلی منطقه آبکوهی در شرق جاسک دیده‌اند. 9 گونه دلفین در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان شناسایی شده که بعضی از این گونه‌ها در معرض خطر نابودی قرار دارند.

کد خبر 32513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز