همشهری‌آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام راحل (ره) با صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش 20 میلیونی تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کردند

و امروز هر چه داریم از دوراندیشی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است
به گزارش واحد مرکزی خبر سردار محمدعلی جعفری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرارسیدن هفته بسیج مستضعفان افزود: هفته بسیج امسال با ولادت با سعادت ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) مصادف شده است که این تقارن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم به برکت وجود آن حضرت در ایران اسلامی با درک هر چه بیشتر اهداف ائمه معصومین (ع) در تشکیل حکومت اسلامی و تطبیق آن با برنامه های نظام اسلامی بیش از پیش موفق باشیم.

سردار جعفری با اشاره به دستور حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش 20 میلیونی افزود: امام راحل (ره) با این تدبیر خود تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کردند بنابر این باید قدر این نعمت را بدانیم و در راستای خواسته های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا گام برداریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امام راحل در آذر 1358 همزمان با تسخیر لانه جاسوسی با تشخیص شرایط بحرانی، فرمان تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش 20 میلیونی را صادر کردند .

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به معنای مخالفت با سیاست های امریکا بود اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی یعنی مقابله با روحیه استکباری امریکا و قطع دست استعمار از میهن اسلامی است که دانشجویان پیرو خط امام (ره) به نمایندگی از ملت ایران آن را انجام دادند.

سردار جعفری گفت: امام راحل (ره) در آن زمان احساس کردند برای مقابله با توطئه دشمنان مردم باید سازماندهی شوند و یکپارچه در برابر توطئه های دشمن ایستادگی و مقاومت کنند و پس از فرمان امام ‌راحل (ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سازماندهی مردم در قالب بسیج و ارتش 20 میلیونی پرداخت.

وی با اشاره به توطئه بزرگ دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی افزود: جنگ در حالی آغاز شد که نیروهای مسلح و نظامی ایران اسلامی به سبب تحولات و به هم ریختگی در ارتش فرصت بازسازی و نظم بخشیدن را نداشت و از آمادگی لازم برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار نبود در این زمان بسیج و نیروهای مردمی در قالب بسیج و ارتش 20 میلیونی نقش خود را در دفاع از کشور و مقابله با دشمن به خوبی ایفا کرد و به گفته مقام معظم رهبری بسیج در میدان دفاع مقدس حرکتی از خود نشان داد که برای جهان شگفت آور بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: معنویت، ایستادگی و مقاومت و در پی آن پیروزی از ویژگی های بسیجیان سلحشور بود که به دیگر نیروهای رزمنده نیز روحیه می داد و موجب پیروزی و امداد الهی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به کمک مردم و بسیج مردمی در جبهه ها، دشمن نه تنها نتوانست خوزستان را از ایران جدا کند بلکه در کمتر از 2 سال، خاک میهن اسلامی آزاد شد.

سردار جعفری با بیان اینکه حضور و فعالیت بسیج به دفاع و عملیات نظامی محدود نمی شود افزود: پس از جنگ تحمیلی، بسیج با هوشیاری در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان یعنی تهاجم فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی ایستاد و به جهاد فرهنگی پرداخت. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع سیاسی و امنیتی از انقلاب اسلامی در سال های 78 تا 82 را بُعد دیگری از جهاد مردم ایران در قالب بسیج دانست و گفت: در آن مقطع دشمنان داخلی انقلاب اسلامی با حمایت دشمنان خارجی و هدایت از طریق رسانه های بین المللی در پی تغییر و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

سردار جعفری حضور بسیج در عرصه های سازندگی را موثر و تعیین کننده دانست و گفت: با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حضور بسیجیان در این عرصه، بسیجیان تاکنون 10 میلیون نفر روز در صحنه های سازندگی مناطق محروم حضور داشتند.

وی جهاد علمی را بعد دیگری از حضور بسیج در صحنه انقلاب دانست و اضافه کرد: مردم ایران همواره شاهد موفقیت های فراوان بسیجیان در این بخش بوده اند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیجیان زن و مرد در 2500 گردان عاشورا و الزهرا برای دفاع از نظام اسلامی سازماندهی شده اند.

سردار جعفری یاداور شد: دستاوردهای بزرگ بسیجیان در مقاطع حساس موجب اقتدار، عظمت و عزت نظام جمهوری اسلامی است که ملت ایران را در تداوم راهی که امام راحل (ره) و شهدا پایه گذاری کردند یاری می دهد.

وی با بیان اینکه حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه های مختلف نیاز به سازماندهی دارد گفت: سازماندهی این حضور در قالب بسیج، ایران اسلامی را از توطئه های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان به سلامتی عبور داد و امروز شاهد صدور اهداف و انتشار آرمان های انقلاب اسلامی در سراسر جهان هستیم.

کد خبر 37310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز