چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

بسیج، این شجره طیبه و میراث ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ‌حضرت امام خمینی(ره)، برخاسته از بطن جامعه با قدرت و توان عظیم و خودجوش توانسته است در راه اعتلای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گام‌های اساسی بردارد و مایه افتخار و سربلندی ملت ایران باشد.

حناچی

پیروز حناچی شهردار تهران

بسیج در طول سال‌های دفاع مقدس‌ ظرفیت بی‌پایانی از نیروهای باانگیزه و خستگی‌ناپذیر را در اختیار مسئولان و فرماندهان نظامی قرار داد که بتوانند موازنه جنگ نابرابری را که به ما تحمیل شده بود به نفع جبهه خودی تغییر دهند. این نیروهای مردمی نه تنها در جبهه‌های نبرد دوشادوش سربازان دلاور وطن جنگیدند، ‌ زخم برداشتند و شهید شدند، بلکه با همان سبک و سیاق در پایگاه‌های مردمی شهرها به پشتیبانی و تدارک پشت جبهه پرداختند.
بدین ترتیب، این فرایند ارزشمند از یک‌سو، سربازان و فرماندهانی ساخت که گره از کار و کارزار گشودند و از سوی دیگر، روح و روحیه‌ای آفریدند برساخته از تعاون، مشارکت، امید و امیدواری، پایداری و مقاومت. چنین بود که داستان شگفت سربرآوردن فرهنگی غنی، مردمی و زایا ‌روایت شد و ادامه یافت.
همین فرهنگ ارزشی بود که پس از ترک خاکریزهای مناطق جنگی، ‌ بسیجیان را به یاری هموطنان در بحران‌های دیگری که در کشور حادث شدند کشاند؛ ‌ از مأموریت‌های امداد و نجات تا طرح‌های زیست‌محیطی چون کویرزدایی. براین اساس، بسیجیان در زلزله‌های رودبار منجیل، بم و اخیراَ ورزقان و کرمانشاه در کنار نهادهای متولی، یاریگر هموطنان شدند و در طرح‌های ملی چون واکسیناسیون فلج اطفال، آمارگیری و درختکاری خوش درخشیدند. پرواضح است که نقش بسیج در کنار نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی و مجموعه دستگاه‌های خدمتگزار در رخدادهای مختلف چون محرومیت‌زدایی، ‌ عمران‌وآبادانی، ‌ کمک و مساعدت به مردم در بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و امروز اهتمام جدی در مبارزه با کرونا بی‌بدیل و شایسته تقدیر است.
بدین وسیله، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این مناسبت به عموم مستضعفین، توفیقات همه بسیجیان در خدمت به مردم عزیز کشورمان را تحت هدایت‌های مقام‌معظم رهبری از خداوند متعال مسئلت دارم.

کد خبر 567469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha