جمعه ۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

محمد فرهادی *: بسیج به فرمان حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در 5 آذر 58 شکل گرفت و با عشق او راه پرخطری را تا به امروز پشت سر گذاشته و در این میان پس از آزمایش‌های فراوان موفق و پیروز در مسیر ثمردهی قرار گرفت.

بسیج این مظهر اراده به یاد و نام آن عزیز در طول جنگ در متن حوادث انقلاب، خاکریزهای دشمن را یکی پس از دیگری چه در داخل شهرها و چه در مرزهای غربی و جنوبی فتح نمود و در مسیر تثبیت نظام، بی‌ادعا و مظلوم‌وار هرچه به‌عهده‌اش نهاده شد به نیکی به انجام رساند.

امروز این نکته مطرح است که چگونه می‌توان در روزگار نبود امام خمینی و در ایام بازسازی انقلاب، بسیج را همچنان بسیج نگهداشت و چگونه می‌توان چون گذشته به بسیج گفت: شما صاحب انقلاب هستید و به چه شکل می‌بایست او را در صحنه انقلاب حاضر و علاقه‌مند دید؟

باید به این نکته توجه کنیم که بسیج فقط برای دفع متجاوز و نابودی ضدانقلاب نبود بلکه بی‌تردید به‌معنای صاحب اصلی و دلسوز انقلاب و در آینده مشارکت عملی این عزیزان در همه امور بوده است.

با شواهد چندساله اخیر، بسیج را می‌توانیم قدرتمندترین عنصر  دلسوز در پیشبرد انقلاب اسلامی و بااطمینان‌ترین سنگر برای اهداف مقدس امام و اسلام ناب محمدی بدانیم، چنانچه که امام آن بسیجی بزرگ و پیر، در سخنان خود فرمود: انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست و مسئولان تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می‌شود به زندگی مسالمت‌آمیز توأم با صلح و آزادی رسید و یا می‌فرماید: «حضور شما در صحنه‌ها موجب می‌شود که ریشه ضدانقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد. من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم اگر مسئولان نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت و باز می‌فرمایند: بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش 20میلیونی سقوط در دام دوایر قدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

کشور ما در مرحله نوینی قرار دارد، بیاییم با سرمشق از روش آن بسیجی بزرگ از حادثه احتمالی جلوگیری نماییم. ما باید حادثه اول جنگ تحمیلی و گروه‌های ضدانقلاب را به یاد داشته باشیم.

استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی تا زمانی که انقلاب اسلامی هست و منافع خود را در خطر ببینند، دست از توطئه برنخواهند داشت و باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب و خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیــلی قــدردان فرزندان انقلابی امام باشیم. ما باید  آبدیده‌های 8 سال جنگ را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

یعنی کسانی که در سخت‌ترین دوران انقلاب که دشمنان انقلاب ما را تحت فشار قرار می‌دادند، به‌خاطر آبروی اسلام و امام وارد صحنه شدند، روزی که امام فرمودند: مسئله اصلی کشور جنگ است و عده‌ای هم بودند که به سخنان امام بی‌توجهی می‌کردند ولی این مخلصان و یاران واقعی امام، زندگی، خانه، همسر و همه تعلقات خود را رها کرده و به امام لبیک می‌گفتند و وارد میادین نبرد می‌شدند و اینان بودند که بار 8‌سال دفاع خونین را بر دوش داشتند، بسیجیان بودند که آن روز در کنار برادران سپاهی و ارتشی رگبار مرگ را بر سینه متجاوزان می‌نشانیدند.

اینان بودند که آتش قهر را بر سر بعثیان می‌ریختند، آن روز که خشم اروند رود را مهار می‌کردند، آن روز که کرخه و کارون عرصه شجاعت‌هایشان بود، آن روز حلقه حصر آبادان را شکستند، آن روز که قلب بغداد را می‌لرزاندند، این عزیزان بودند که طنین فریادهایشان به بصره می‌رسید و این مظلومان بودند که خرمشهر را فتح کردند.

آن روز که روز ازخودگذشتگی بود، روز ایثار و مقاومت بود، این عزیزان، بسیجی بودند که از میدان‌های شرف و حماسه سربلند برگشتند و امام را بیش از همه از خود راضی نگهداشتند.

بیاییم عطیه‌های پروردگار را پس از قطعنامه فراموش نکنیم، غفلت است اگر درددل‌ها و رنج‌دیدگی‌هایشان را فراموش کنیم ولی هنوز وقت هست. اگر کسی در این روز منزوی شود و از صحنه کنار بکشد چه پاسخی خواهیم داشت؟

هرچند برادران بسیجی با بی‌توجهی‌ها و برخوردهای سرد و بی‌مهری‌ها مواجه شدند اما آن عزیزانی‌که کار را برای خدا شروع کردند، برای او هم ادامه می‌دهند و در راه او هم به پایان می‌رسانند.

چشمداشت اجر و تشکر و تقدیر را از خدای منان دارند و درد داغ‌ها را به حساب پروردگار می‌گذارند تا اجر و ثواب ببرند. طرف معامله خداست و خدا هم بهترین پشتوانه آنهاست.

*جانشین معاون هماهنگ‌کننده
نیروی مقاومت بسیج

کد خبر 37338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز