همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهدید ظروف یکبار مصرف برای طبیعت گفت: ایران جزو ۵ کشور اول جهان در استفاده از ظروف یکبار مصرف است.

ایران جزو ۵ کشور نخست در استفاده از ظروف یکبار مصرف و تهدیدکننده محیط زیست است

به گزارش ایرنا، شهرام احمدی در سخنرانی قبل از خطبه نمازجمعه شهرکرد اظهار کرد: ریختن ظروف یکبار مصرف در دل طبیعت یا جا گذاشتن آن در طبیعت باعث مرگ تدریجی طبیعت می‌شود و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف با هدف حفظ محیط زیست ضروری است.

وی با بیان این که محیط زیست امانت الهی است و فرهنگ غلط مصرف‌گرایی به محیط زیست آسیب جدی می‌رساند گفت: جرم انگاری تخریب محیط زیست باید از سوی همه مسئولان پیگیری شود.

احمدی افزود: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، محیط زیست مساله فراقوه‌ای، ملی و بلکه فراملی است و حفاظت از محیط زیست مطابق اصل 50 قانون اساسی وظیفه‌ای عمومی و همگانی است که جرم انگاری تخریب محیط زیست باید از سوی تمامی مسئولان انجام شود.

وی افزود: مطابق اصل 50 قانون اساسی هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی و غیره که به محیط زیست آسیب برساند، ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره بروز ریزگردها در چند سال گذشته در این استان، افزود: 90 درصد منشاء این پدیده خارج از کشور است و سال گذشته پدیده گرد و غبار 47 روز در این استان وجود داشت.

به گفته وی، از ابتدای امسال نیز 9 روز پدیده گرد و غبار استان را فراگرفت که مطابق آمار سال‌های گذشته هر سال 50 درصد کاهش می‌یابد.

احمدی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های فصل بهار در چهارمحال و بختیاری و رویش گیاهان، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان در فصل تابستان بالاست که مردم نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

حدود 12.5 درصد مساحت این استان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

کد خبر 372724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha