چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: به منظور رفع مشکلات شهری و تسریع در عبور و مرور خودروها به هنگام بارش برف و باران، طرح جهادی زمستانه درسطح مناطق شهر تهران به اجرادرخواهد آمد.

قالیباف در مورد آمادگی شهرداری تهران برای فصل سرما به تهیه وسایل و ماشین آلات جدید برای نمک‌پاشی اتوبان‌ها و بزرگراه‌های شهر اشاره کرد.

شهردار تهران گفت: تمام این اقدامات درصورتی‌که شهروندان تهرانی از زنجیر‌چرخ و یخ شکن در هنگام رانندگی استفاده نکنند بی‌نتیجه خواهد بود.

وی درتوضیح این مطلب گفت: اگر تنها یک خودرو بدون استفاده از یخ شکن در یکی از رمپ و لوپ‌ها متوقف شود قطعا به‌دنبال آن ترافیک سنگینی ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران خواستار تعامل و هماهنگی خوب مردم، شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی به ویژه درهنگام بارش برف ویخبندان شد.

به همین مناسبت امکانات و وسایل لازم اعم از ماشین‌های مخصوص برف‌روبی و شن‌‌پاشی در سطح مناطق برف‌گیرشهرتهران نظیرمناطق یک، 4،3،2، 5 و22 به‌طور شبانه‌روز جهت خدمت رسانی به شهروندان مستقر هستند تا در مواقع بارش برف و ایجاد یخبندان ضمن مشارکت شهروندان، نسبت به رفع لغزندگی و تسریع در عبورو مرور خودروها و عابرین پیاده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

قالیباف همچنین خبرداد: قطعا عملیات اجرایی اتوبان شهید بابایی و اتوبان شهید چمران در غرب تا قبل از بارندگی به پایان خواهد رسید.

اداره کل فوریت‌ها و خدمات اضطراری شهر تهران نیز از آماده باش کارگران و نیروهای خدمات شهری شهرداری‌های مناطق 22 گانه شهر تهران برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌های اخیر در سطح شهر خبرداد و گفت: تمام کارگران خدمات شهری در 3شیفت کاری تا پایان بارندگی‌ها در تهران در حالت آماده باش هستند تا با فراهم کردن تجهیزات کامل شامل بیل و جاروهای مکانیزه و دستی، موتورپمپ، دستگاه‌های لجن کش و... اقدامات مقتضی راانجام دهند.

از آنجاکه ریختن زباله به داخل جوی‌ها و نهرها از دلایل عمده بروز آبگرفتگی درسطح شهر است شهرداری تهران از شهروندان درخواست کرد از ریختن زباله‌های خود به داخل جوی‌ها و نهرها که موجب سرریز شدن و بروز آبگرفتگی در هنگام بارندگی خواهد شد، جلوگیری کنند.

به گزارش همشهری، همچنین سازمان پارکهاو فضای س بز شهرداری تهران هر ساله با فرارسیدن فصل سرد زمستان تدابیر ویژه‌ای را برای حفاظت از فضای سبز، درختان و درختچه‌های پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران انجام می‌دهد.

در فصل سرما که گیاهان دراستراحت و خواب زمستانی بسرمی‌برند و از رشد کمتری برخوردارند عملیات ویژه‌ای نظیرهرس درختان و درختچه‌ها، حذف کنده‌های باقیمانده درختان، کاشت و جابه‌جایی درخت و درختچه، محافظت از گیاهان شامل برف روبی از درختان و درختچه‌ها، محافظت از پیازها و کاشت نشاء‌های پاییزه، مراقبت از چمن هنگام نزول برفهای سنگین، کنترل آفات و بیماری‌ها، جمع آوری برگهای خزان شده بین شاخه‌ها و پای درختان و دفن آنها ازجمله این اقدامات است.

کد خبر 37263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز