دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:جمهوری اسلا‌می ایران با کشور اسپانیا روابط اقتصادی , سیاسی و فرهنگی دارد به همین دلیل تقویت و پیشبرد این روابط یکی از اهداف این مذاکرات بود.

آقای لا‌ریجانی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به مادرید درباره نتایج دیدارش با مقامات اسپانیایی افزود:در این دیدارها با توجه به تحولا‌تی که در منطقه است رایزنی‌هایی با مقامات اسپانیا داشتیم و همچنین درباره پرونده هسته‌ای هم مذاکرات سازنده‌ای با آقای زاپارترو صورت گرفت .

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با استقبال از نقش‌آفرینی اسپانیا در پرونده هسته‌ای ایران گفت:ما از پیوستن آنها به این مذاکرات استقبال می‌کنیم و این بستگی به اراده خود آنها دارد .

وی درباره مذاکره با خاویرسولا‌نا گفت:این مذاکرات قرار است روز شنبه برگزار شود و محل و زمان آن نیز تلفنی مشخص می‌شود .

آقای لا‌ریجانی درباره نقش آفرینی دبیرکل سازمان ملل و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز چشم انداز مسئله هسته‌ای ایران گفت: من نقش آفرینی عنان و سولا‌نا را در این مسئله مفید می‌دانم و در این شرایط باید مذاکرات جدی صورت بگیرد من بعد از این که پاسخ پیشنهادی پنج به علا‌وه یک را دادم اعلا‌م کردم که ما آماده هستیم مذاکرات جدی برای حل مسئله انجام دهیم بنابراین تلا‌ش ما بر این است که مدلی برای مذاکرات طراحی بشود که هرچه سریع‌تر نقاط اختلا‌ف کم و مواضع به هم نزدیک‌تر شود .

دکتر لا‌ریجانی صبح امروز جمعه[17 شهریور/هشت سپتامبر] برای دیدار با مقامات ایتالیا مادرید را به مقصد رم ترک کرد.

کد خبر 3686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز