چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اوبر که در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل در سرتاسر جهان فعالیت دارد، قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ناوگان خود را به خودروهای پرنده مجهز کند.

براساس گزارش CNN، اين شركت به تازگي در نشست الويت اعلام كرد قصد دارد تا سال 2020 با همكاري شهر‌هاي دالاس و دوبي شبكه‌اي از خودروهاي پرنده را ايجاد كند. اين شركت براي ايجاد چنين شبكه‌اي با تعدادي از شركت‌هاي هوانوردي نيز همكاري خواهد كرد.

اوبر باور دارد سرمايه‌گذاري روي خودروهاي پرنده براي حمايت از تجارتش حياتي است از اين رو روياي شبكه‌اي كاملا عملياتي از خودروهاي پرنده را در سر مي‌پروراند كه در سال 2023 افتتاح خواهد شد.

اوبر درحال حاضر مشغول سرمايه‌گذاريي سنگين روي ماشين‌هاي خودران است زيرا آگاه است كه تجارتي كه اكنون در اختيار دارد ممكن است به زودي مورد تهديد خودروهاي خودكار قرار گيرند و در همين راستا، قصد دارد آينده خود را با سرمايه‌گذاري روي خودروهاي پرنده نيز تامين كند.

اين شركت انتظار دارد پروازها به بخشي از برنامه روزانه حمل و نقلش تبديل شود و قصد دارد قيمت خدمات زميني و هوايي‌اش را در حدي يكسان حفظ كند. اين شركت در ماه اكتبر چشم‌انداز خود را از خودروهاي پرنده و تحولي كه اين تجهيزات در صنعت حمل و نقل ايجاد خواهند كرد،‌ارائه داد.

با اين همه فناوري خودروهاي پرنده، خودروهايي با قابليت پرواز و فرود عمودي، هنوز به مرحله عملياتي نرسيده‌است و موانع بسياري در مسير ايمني، مقرون به صرفه بودن و راحتي اين خودروها وجود دارد. 

کد خبر 368142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha