همشهری آنلاین: استارت‌آپی چینی که در زمینه ساخت خودروهای مسابقه تخصص دارد، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ اولین خودروی تمام خودکار خود را وارد بازارهای آمریکا خواهد کرد،‌خودرویی که می‌تواند محبوبیت خودروهای برقی تسلا را به خطر بیاندازد.

 

 

 

براساس گزارش ميل آنلاين، اين شركت كه نيو نام دارد، توسط كارآفريني به نام ويليام لي تاسيس شده و شعبه‌هايي نيز در سيليكون‌ولي،‌اروپا و چين دارد. شركت نيو به تازگي نسخه اوليه خودرويي به نام ايو را در كنفرانس فناوري ثاوت‌وست آستين در تگزاس رونمايي كرده‌است.

به گفته شركت نيو، اين خودرو يك همراه ديجيتال است،‌روباتي با چهار چرخ كه به موتوري داراي هوش مصنوعي و سطح كاربري بصري مجهز است تا كاربر بتواند با محيط درون و بيرون خودرو به صورت كلامي و بصري ارتباط برقرار كند. محيط داخلي اين خودرو قابل تغيير است و مي‌توان در صورت نياز به ميز يا حتي تخت دسترسي داشت.

در بخش بزرگي از اين خودرو براي ايجاد چشم‌اندازه افزوده شده و همچنين سرگرمي از صفحات شيشه‌اي استفاده شده‌است. به گفته شركت نيو، قرار است اين خودرو براي 6 مسافر آن به شكل فضايي براي زندگي طراحي شود. انتظار مي‌رود اين خودرو از نظر خودكار بودن در سطح چهار، يعني بالاترين سطح خودراني برخوردار باشد.

شركت نيو جزئياتي درباره قيمت و يا محدوده مسافت قابل پيمايش در هر بار شارژ خودرو و محل توليد خودروها ارائه نكرده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹