شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین ماشین پرنده آماده تولید انبوه به زودی در بزرگترین نمایشگاه ویژه ابرخودروها، نمایشگاه تاپ مارکز موناکو، رونمایی خواهد شد.

خودروی پرنده

براساس گزارش لايو‌ساينس، شركت ايروموبيل اولين ماشين پرنده خود را در سال 2014 رونمايي كرد،‌اما اين خودرو براي مصرف عمومي تجاري سازي نشد . اين شركت اسلوواكيايي به تازگي اعلام كرده جديد‌ترين مدل از خودروي پرنده‌اش را در سال جاري ميلادي رونمايي كرده و براي توليد انبوه در اختيار توليد‌كنندگان قرار خواهد داد.

خودروی پرنده

به گفته اين شركت،‌ خودروي نسل جديدش در هر دو حالت چهار چرخ و پرنده كاربردي و قابل استفاده است و در عين حال از موتور هيبريدي برخوردار است تا با محيط‌زيست نيز سازگار باشد.

اين خودرو سازگار با چارچوب‌هاي مقرراتي موجود براي خودروها و هواپيماها ساخته شده‌است و اين به آن معني است كه مالكان آينده اين خودروها براي راندن آنها هم به گواهينامه رانندگي نياز دارند و هم به گواهينامه خلباني.

شركت ايروموبيل به تازگي و پس از موفقيت در ساخت و آزمايش خودروي جديدش به بودجه‌اي 3.2 ميليون دلاري دست يافته‌است كه قرار است از آن براي پشتيباني توليد خودروي جديدش استفاده كند. هنوز جزئياتي درباره قيمت اين خودروي جديد منتشر نشده‌است.

کد خبر 367029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha