همشهری آنلاین: ناآرامی‌ها در شهر باتومی گرجستان و درگیری تظاهرکنندگان با ماموران امنیتی در این بندر واقع در ساحل دریای سیاه که از ۲۲ اسفند ماه آغاز شده هرچند کاهش یافته است، ولی نیروهای پلیس حدود ۴۰ فرد معترض را دستگیر کردند.

ادامه ناآرامی درگرجستان | ۴۰ تن دستگیرشدند

به گزارش ایرنا، زدو خوردها میان ماموران امنیتی و تظاهرکنندگان شامگاه شنبه در شهر باتومی مرکز منطقه خودمختار آجاریا در گرجستان رخ داد و بر اثر آن 22 نفر از جمله 11 مامور امنیتی و یک نماینده مجلس مجروح شدند و شماری از معترضان نیز روز يكشنبه همچنان در محل تظاهرات حاضر بودند.

گئورگی مگبریشویلی وزیر کشور گرجستان گفت: ماموران امنینی حدود 40 نفر از شرکت کنندگان در ناارامی ها را دستگیر کردند.

پایگاه اینترنتی روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس روز یکشنبه در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از وزیر کشور گرجستان نوشت: افراد دستگیر شده مطابق قانون مجازات خواهند شد و با نیروهای امنیتی بطور مناسب از هر گونه ناارامی جلوگیری خواهند کرد.

گئورگی مارگولاشویلی رئیس جمهوری گرجستان نیز در یک پیام تلویزیونی که از شبکه های این کشور پخش شد از طرف های درگیر دعوت به آرامش کرده تا وضعیت بیش از این متشنج نشود.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان مارگولاشویلی نوشت: با نخست وزیر و وزیر کشور معتقدیم که حق برگزاری اجتماعات باید معتبر بماند، اما سازمان های دولتی و قانون هم محترم شمرده شوند.

رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا امروز یکشنبه با اعلام ناآرامی ها در شهر بندری باتومی اعلام کردند: تظاهرکنندگان مخالف دولت در اعتراض به دستگیری شش نفر از ساکنان محلی در مقابل اداره پلیس اجتماع کردند.

در این گزارش ها گفته شد: شمار تظاهرکنندگان به حدود یک هزار نفر می رسید و تلاش کردند با ورود به ساختمان اداره پلیس افراد دستگیر شده را آزاد کنند.

با مداخله ماموران امنیتی و استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی از ورود افراد به ساختمان اداره پلیس جلوگیری شد و به دنبال این حادثه شمار زیادی از ماموران امنیتی در محل حادثه مستقر شدند.

کد خبر 364844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha