شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌ جمهور پیشین گرجستان و فرماندار سابق منطقه اودسای اوکراین، بعد از لغو حق شهروندی‌اش در اوکراین به همراه خانواده‌اش وارد مجارستان شد و هنوز وضعیت اسکان و محل زندگی باثباتی ندارد.

 میخایل ساکاشویلی،رئيس‌جمهور پيشين گرجستان در حالی از پاسپورت اوکراینی خود در سفر به اتحادیه اروپا استفاده می‌کند که یوگنی ینین، معاون دادستان کل اوکراین اعلام کرده پاسپورت و تابعیت او از درجه اعتبار ساقط است و شاكاشويلي برای سفر مجدد به اوکراین نیازمند اخذ ویزای ورود است.

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین دو هفته پیش حق شهروندی اوکراینی ساکاشویلی را هم بعد از درخواست گرجستان از اين كشور براي بازگرداندن شاكاشويلي، باطل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ریانووستی،او متهم شده که سوابق کیفری خود را در فرم‌های اداره مهاجرت اوکراین اعلام نکرده و اطلاعات نادرست داده است.

دولت گرجستان از سال ۲۰۱۵ به دنبال استرداد ساکاشویلی از اوکراین است.

رئیس‌جمهور سابق گرجستان پس از ترک این کشور در سال ۲۰۱۳ میلادی، دو سال بعد شهروندی اوکراین را گرفت و به عنوان فرماندار منطقه اودسا توسط رئیس‌جمهور اوکراین منصوب شد اما یک سال بعد این سیاستمدار گرجی به دلیل داشتن اختلاف‌نظر با پوروشنکو و دیگر وزرای اوکراین از این سمت کناره‌گیری کرد.

کد خبر 378960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha