چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمان ترامپ درباره ممنوعیت ورود مسافران از هفت کشور؛ ورود پزشکان خارجی را که برای رفاه آمریکاییان ضروری هستند، دچار مشکل کرده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز پزشکان خارجی برای مراقبت‌های بهداشتی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک، در محله‌های فقیرنشین شهرها و بیمارستان‌های کهنه سربازان که دچار کمبود پزشک هستند، ضروری‌اند.

بیش از ۴۰ درصد از ویزیت‌های بیماران در مناطق روستایی آمریکا که پزشکان فارغ‌التحصیلان دانشگاه نخبه آمریکا به آن‌ها نمی‌روند، پزشکان خارجی انجام می‌شود.

بیش از ۱۵۰۰۰ پزشک از این هفت کشور عمدتاً مسلمان مشمول فرمان ترامپ، در سراسر آمریکا به طبابت مشغول‌اند. ایران با ۹۰۰۰ پزشک در رده اول و سوریه و عراق به ترتیب با ۳۵۰۰ و ۱۵۰۰ پزشک در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

هرچند که از سال ۲۰۰۲ تاکنون ۳۱ دانشکده پزشکی جدید در آمریکا گشایش یافته‌اند و دانشکده‌های پزشکی موجود پذیرش‌هایشان را بیشتر کرده‌اند، این کشور به‌طور مداوم دچار کمبود پزشک است.

همچنین ظرفیت پذیرش دوره‌های دستیاری تخصصی پزشکی در هر سال در آمریکا ۲۲ درصد بیشتر از شمار فارغ‌التحصیلان پزشکی عمومی در این کشور است. فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های پزشکی کشورهای خارجی این کمبود را برطرف می‌کنند؛ بیش‌ترین شمار پزشکان برای گذراندن دوره‌های تخصصی از هند و در رده‌های بعدی از کشورهای پاکستان، چین، فیلیپین و ایران به آمریکا می‌آیند.

پزشکان خارجی پس از گذراندن امتحانات برای تأیید مدارکشان با ویزای تحصیلی در آمریکا می‌مانند تا دوره دستیاری تخصصی‌شان را تمام کنند.

این پزشکان پس از پایان تحصیلاتشان اگر قبول کنند در مناطق دچار کمبود پزشک- کمتر از یک پزشک مراقبت‌های اولیه به ازای هر ۳۰۰۰ نفر- در آمریکا خدمت کنند، می‌توانند ویزایشان را تمدید کنند.

این پزشکان پس از چند سال خدمت در این مناطق می‌توانند درخواست گرین کارت کنند و بعد امکان طبابت در همه نقاط آمریکا را پیدا می‌کنند. اما همین دوران چندساله طبابت آنان در مناطق شهری و روستایی دارای کمبود پزشک اهمیت زیادی برای آمریکاییان دارد.

از طرف دیگر بسیاری از این پزشکان متولد خارج به رشته‌هایی مانند پزشکی خانواده، پزشکی کودکان، پزشکی داخلی، جراحی عمومی و سایر تخصص‌هایی وارد می‌شوند که در صف اول درمان هزاران بیمار ازجمله بیماران تحت پوشش بیمه نیازمندان و بیمه سالمندان هستند.

کد خبر 361412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha