همشهری آنلاین: یک جراح برجسته ایرانی مقیم آمریکا که قرار بود برای انجام جراحی‌های حیاتی بر روی جنین‌های به دنیا نیامده به ایران برود، از ترس اینکه نتواند به نزد همسرش بازگردد، سفرش را لغو کرد.

Shamshirsaz

به گزارش آی‌بی‌تایمز دکتر علیرضا شمشیرساز، استاد بیماری‌های زنان و زایمان در کالج پزشکی بیلور در هوستون تگزاس که متولد ایران است، باوجوداینکه ویزای اقامت دائم در آمریکا را دارد، می‌ترسد در صورت سفر به ایران اجازه بازگشتش به آمریکا به نزد همسرش داده نشود.

این جراح در مصاحبه‌ای با روزنامه هوستون کرونیکل گفت که او مجبور شده است به پدر و مادرهای این کودکان به دنیا نیامده خبر دهد که نمی‌تواند آن‌ها را عمل کند.

او گفت: «مصیبت‌بار بود. آن‌ها گریه می‌کردند و کاملاً خرد شده بودند. دیگر امیدی برایشان باقی نمانده بود.»

گرچه یک دادگاه فدرال فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ممنوعیت ورود مسافران از ایران و شش کشور دیگر با اکثریت مسلمان را معلق کرده است، انتظار می‌رود دولت از این حکم دادگاه استیناف بخواهد.

این وضعیت دکتر شمشیرساز را بر سر دوراهی انتخاب میان نجات جان زندگی این جنین‌ها و احتمال عدم بازگشت به نزد همسر و بیمارانش در آمریکا قرار داده است.

دکتر شمشیرساز که یکی از معدود جراحانی در جهان است که در جراحی بر روی جنین‌ها هنگامی که هنوز در رحم مادرانشان هستند، تخصص دارد، گفت: «در حال حاضر وضعیت آن‌قدر مبهم است که نمی‌توان فهمید کار درست چیست.»

فرمان اجرایی ترامپ درباره ممنوعیت مسافرت شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلماً ابتدا به وسیله یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن معلق شد و دادگاه فدرال استیناف این ایالت نیز دوباره حکم قبلی را ابرام کرد.

سه قاضی دادگاه فدرال استیناف در یک حکم اجماعی نوشتند: «دولت شواهدی ارائه نکرد که نشان دهد اتباع هر یک از این کشورها در حمله تروریستی در ایالات‌متحده دخیل بوده‌اند.»

ترامپ پس از این حکم در توئیتی اشاره کرد که این دعوای دادگاهی را ادامه خواهد داد.

کد خبر 361884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha