دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

علی مولوی: دوچرخه‌جان بزرگ شده؛ خیلی بزرگ‌تر از چیزی که هرکدام از ما روزی فکرش را می‌کردیم. البته فقط قد نکشیده، فقط صدایش دورگه نشده و فقط جوش‌های نوجوانی روی صورتش سبز نشده؛ این‌روزها دوچرخه گسترش پیدا کرده و حالا همه‌جا هست.

دوچرخه شماره ۸۶۳

روزگاري فقط يك ضميمه‌ي نوجوان بود و فقط مي‌شد پنج‌شنبه‌ها آن را از لابه‌لاي صفحه‌هاي روزنامه‌ي همشهري پيدا كرد و بيرون كشيد. آن‌روزها فقط مي‌شد براي دوچرخه نامه فرستاد يا به تلفن پيام‌گير دوچرخه زنگ زد.

آن‌هايي كه امكانات بيش‌تري داشتند و مي‌توانستند به اينترنت دايال‌آپ و كم‌سرعت آن‌روزها وصل شوند، مي‌توانستند برايش اي‌ميل بفرستند و اگر فكس داشتند، مي‌توانستند آثارشان را زودتر از بقيه به دست دوچرخه برسانند.

شايد يكي از شانس‌هاي دوچرخه اين باشد كه فرزند قرن بيست و يكم است و در قرن تازه متولد شده است. هم هم‌سن و سال نوجوان‌هاي امروزه است و هم پا‌به‌پاي گسترش دنياي فناوري و اينترنت، روز به روز بزرگ‌تر شده است.

حالا دوچرخه را مي‌توانيد در خيلي جاها پيدا كنيد. حالا خوش‌بختانه يا شايد هم متأسفانه، راه‌هاي بسيار متنوعي براي ارتباط با دوچرخه وجود دارد.

متأسفانه از اين جهت كه كم‌تر آقاي پستچي را مي‌بينيم كه برايمان نامه بياورد و خوش‌بختانه از اين جهت كه حالا مي‌شود با تلگرام و اينستاگرام و وايبر با دوچرخه در ارتباط بود.

حالا دوچرخه همه‌جا در دسترس است و اگر به هردليلي نتوانيد نسخه‌ي چاپ‌شده‌ي آن را تهيه كنيد، از خواندن مطالب آن جا نمي‌مانيد. حالا اين نوجوان 16ساله‌ي ما، هميشه همراه شماست و دوستي‌ و رابطه‌اش با شما نزديك‌تر از قبل شده.

در اين‌جا مي‌توانيد با راه‌هاي تازه‌ي ارتباط با دوچرخه آشنا شويد.

***

اين‌روزها اينستاگرام يكي از فضاهاي ارتباط نوجوان‌ها با دوچرخه است. خيلي از تصويرگرها و عكاس‌هاي نوجوان از طريق اينستاگرام با دوچرخه در ارتباط هستند. خيلي از نوجوان‌هايي كه سؤالي درباره‌ي دوچرخه دارند، از طريق اينستاگرام به جوابشان مي‌رسند.

ضمن اين‌كه صفحه‌ي اينستاگرام دوچرخه فعاليت‌هاي متنوعي دارد كه مهم‌ترين آن‌ها «پيش‌نمايش دوچرخه» است. پيش از انتشار هرشماره‌ي دوچرخه، پيش‌نمايش مطالب مهم و خواندني هرشماره در اينستاگرام معرفي مي‌شود و دنبال‌كننده‌هاي صفحه‌ي دوچرخه در اينستاگرام هميشه زودتر از همه‌ي نوجوان‌ها مي‌فهمند چه مطالبي را قرار است در دوچرخه بخوانند.

ضمن اين‌كه مي‌توانند در بخش كامنت اينستاگرام نظرشان را درباره‌ي مطالب دوچرخه بنويسند و به گوش نويسندگان دوچرخه برسانند.

  docharkheh_weekly@

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

 

تلگرام يكي از راه‌هاي ارتباطي دوچرخه با مخاطبان است. دوچرخه، هم كانال تلگرام دارد و اكانت تلگرام. در اكانت تلگرام به نشاني  (DocharkhehWeekly@)، معمولاً نوجوان‌ها آثارشان را براي دوچرخه مي‌فرستند يا اگر پرسشي درباره‌ي دوچرخه دارند مطرح مي‌كنند.

در كانال تلگرام دوچرخه خبرهاي خوب و زيادي هست. هم هرهفته دو روز پس از انتشار دوچرخه، فايل پي‌دي‌اف دوچرخه در اختيار اعضاي كانال قرار مي‌گيرد و هم هروقت مسابقه يا خبري درباره‌ي دوچرخه باشد، از طريق كانال تلگرام به دوستان دوچرخه اطلاع‌رساني مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۶۳

دوچرخه شماره ۸۶۳

اگر نتوانستيد هفته‌نامه‌ي دوچرخه را تهيه كنيد و به تلگرام هم دسترسي نداريد، باز هم جاي نگراني نيست. تمام مطالب هرشماره‌ي دوچرخه در اينترنت هم وجود دارد.

شما هميشه مي‌توانيد مطالب هرشماره را به صورت جداگانه در بخش «كودك و نوجوان» سايت «همشهري آنلاين» بخوانيد. همشهري آنلاين هم كه هميشه در دسترس شماست. چه با كامپيوتر و لپ‌تاپ به اينترنت متصل شده باشيد و چه با تبلت و موبايل‌هاي هوشمند.

ضمن اين‌كه مطالب هرهفته به تفكيك شماره‌هاي دوچرخه در بايگاني بخش «دوچرخه» در سايت «همشهري‌لينكس» در دسترس شماست و مي‌توانيد هرشماره‌اي را كه مي‌خواهيد انتخاب كنيد و مطالب آن را به تفكيك صفحه‌هاي دوچرخه بخوانيد.

www.hamshahrionline.ir/service/children

www.2charkheh.hamshahrilinks.org/magazines

کد خبر 359099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha