ترجمه‌ی غزل فروزان: وقتی کتاب‌های «هری پاتر» را می‌خواندیم، باید همه‌ی مکان‌ها و منظره‌هایی را که هری در آن‌ها قدم می‌گذاشت، تصور می‌کردیم.

دوچرخه شماره ۸۶۲

از زماني كه مجموعه‌ي فيلم‌هاي هري پاتر ساخته شدند، بسياري از تصورهايمان، صورت زنده و واقعي‌ پيدا كردند و وقتي درباره‌ي مدرسه‌ي «هاگوارتز»، كوچه‌ي «دياگون» يا تالار «گريفيندور» فكر مي‌كرديم يا حرف مي‌زديم، تصوير مشخص‌تري از آن‌ها داشته باشيم.

حالا كه ساخت فيلم‌هاي هري پاتر تمام شده، علاوه بر پارك‌هاي هري پاتر در دنيا، بسياري از مكان‌هاي فيلم‌ برداري هم براي بازديد عموم مردم آماده شده‌‌اند و گردشگران زيادي را از تمام دنيا به خود جلب مي‌كنند. در اين‌جا مي‌توانيد تصوير برخي از آن‌ها را مي‌بينيد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

یکی از مشهورترین مكان‌هاي هري پاتري كه در دنیای واقعی هواداران بسياري دارد، سکوی نه و سه‌چهارم در ایستگاه «کینگزکراس» لندن است.

در اين سكوي خيالي، كه بين سكوي 9 و 10 قرار دارد، یک چرخ‌دستی تا نیمه، درون دیوار فرو رفته تا مردم با آن عکس بگیرند. کنار این سکو، مغازه‌هایي است که تقریباً همه‌ی وسایل مربوط به هری پاتر را برای فروش دارند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

پارک‌های تفریحی زیادی قطار تندروي هاگوارتز را شبیه‌سازی کرده‌اند، ولی يك تجربه‌ی كاملاً واقعی در قطار بخار «جاکوبایت» در اسکاتلند اتفاق مي‌افتد. این قطار نقش مهمی در فیلم‌های هری پاتر ایفا کرده است.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

مكان‌هاي زيادي از «درياچه‌ي سياه» در صحنه‌هاي حاشيه‌ي هاگوارتز استفاده شده است، اما منطقه‌ي «لاك‌شيل» در اسكاتلند است.

اين مكان، جايي است كه كشتي دانش‌آموزان مدرسه‌ي «دورمشترانگ» براي حضور در  مسابقات سه جادوگر در فيلم «هري پاتر و جام آتش» در آن ديده مي‌شوند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

یکی از جالب‌ترین محل‌های فیلم‌برداری فیلم‌های هری پاتر که صحنه‌های زیبایی را برای این فیلم به ارمغان آورده، دانشگاه آکسفورد بوده است.

بخشي از صحنه‌هاي فيلم كه در درمانگاه هاگوارتز مي‌گذشت در دانشکده‌ی الهیات این دانشگاه فيلم‌برداري شده که پنجره‌هايی بزرگ و بلند و طاق‌هايی زیبا دارد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

پارك «هفت خواهر» در «سيفورد» انگليس، با قطار حدود دو ساعت با لندن فاصله دارد. اين بخش، مكاني است در يكي از صحنه‌هاي «هري پاتر و جام آتش»، هري، «هرميون»، خانواده‌ي «ويزلي» و خانواده‌ي «ديگوري»،‌ براي تماشاي جام‌جهاني كوييديچ در صخره‌هايي نزديك استاديوم فرود آمدند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

یکی از مهم‌ترین تالارهاي هاگوارتز، سالن اصلی آن است که طرفداران هری پاتر می‌توانند این اتاق را از نزدیک در کلیسای دانشگاه آکسفورد  ببينند؛ البته به‌شرطي که دانشجوها آن‌جا نباشند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

قلعه‌ی «آلن‌ویک» که در «نورث‌هامبرلند» انگليس قرار دارد، آثار هنري و يادبودهاي بسياري از جنگ جهاني اول را در خود جاي داده است.

اين قلعه جایی است که کلاس‌های آموزش پرواز مادام «هوچ» در محوطه‌ي آن برگزار می‌شد. ضمن اين‌كه «رون» و «هری» با ماشین پرنده در فیلم دوم هم در اين‌جا سقوط كردند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

«جی.کی. رولینگ»، هنگام نگارش آخرین کتاب هري پاتر در هتل «بالمورال» در ادینبورگ انگليس ساکن بود و روزي كه كار نوشتن رمانش به پايان رسيد، سقف اتاق 552 اين هتل را امضا کرد. کافه‌های اين هتل و كافه‌هاي اطراف آن هم جاهایی هستند که رولينگ اولین داستان‌هايش را در آن‌جا نوشته است.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

پل «ملینیوم» كه یکی از مهم‌ترین مسیرهای توریستی لندن است و چند جاذبه‌ي توریستی را به هم متصل می‌کند، همان پلي است كه در فيلم «هري پاتر و شاهزاده‌ي دورگه» ديده‌ايد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

هیچ بازدیدی از دنياي هری پاتر، بدون بازدید از استودیوي برادران وارنر کامل نمی‌شود. البته بلیت ورودی اين استوديو 35 پوند (بيش از 160هزار تومان) است و به شما این امکان را می‌دهد که همه‌ی لباس‌ها را از نزدیک ببینید.

حتی می‌توانید به کوچه‌ی «دیاگون» بروید و از مغازه‌هاي آن دیدن کنید یا به تالار گروه «گریفیوندور» و دفتر پروفسور «دامبلدور» سري بزنید.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

اين سال‌ها به جز انگليس، پارك‌هاي هري پاتري زيادي در هاليوود و چند شهر ديگر آمريكا و حتي ژاپن افتتاح شده كه با دقت بالايي براساس جزئیات کتاب‌هاي جي. كي. رولينگ طراحی و ساخته شده‌اند. پارك دنياي جادويي هري پاتر، يكي از آن‌هاست.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

اگر مي‌خواهيد مدرسه‌ي «هاگوارتز» را خيلي جدي‌تر تجربه کنید، باید به لهستان سفر كنيد. در این مدرسه می‌توانید واقعاً نقش بازی کنید، سر کلاس‌های درس هري پاتر بروید كه همه‌ی این‌ها در قلعه‌ی «چوچا»ي لهستان قرار گرفته است.

البته يك آخر هفته حضور در اين هاگوارتز چندان هم ارزان نیست و قیمت بلیت‌هاي آن بين 425 تا480 دلار (يك ميليون و 650هزار تا يك ميليون و 850هزار تومان) ‌است که البته شامل محل خواب و غذا هم هست.

کد خبر 359066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha