دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در صفحه خود در توییتر با انتقاد از سیاست پولی و نظامی چین، این کشور را به کاهش ارزش پول خود برای رقابت بهتر با شرکت های آمریکایی متهم کرد.

دونالد ترامپ،رئيس‌جمهور منتخب آمريكا همچنین چین را به ساخت مجتمع نظامی بزرگ در دریای جنوبی چین متهم کرد.

اين پيام در حالي منتشر شده كه ترامپ به تازگي با صحبت تلفني با رئيس‌جمهور تايوان،چين را به شدت عصباني كرده‌است.تماس تلفنی ده دقیقه‌ای ترامپ با ساي اینگ ون Tsai Ing-wen ،رئیس‌جمهور تایوان امیدهای زیادی مبنی بر بهبود روابط این جزیره با آمریکا ایجاد کرده، اما تنش هایی در روابط بحرانی چین و آمریکا به‌وجود آورده زیرا چین معتقد است که تایوان یکی از استان‌های این کشور است که از آن جدا شده.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شی یینهونگ، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه پکن گفت: واکنش دولت چین به تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور تایوان واکنشی کاملا معتدل بود چون چین بر مبنای خویشتنداری عمل می کند. 

تحلیلگر چینی افزود: ورود رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به اختلاف میان چین و تایوان اقدامی سؤال برانگیز است.

او گفت: دونالد ترامپ با اقدام خود مبنی بر تماس تلفنی با رئیس‌جمهور تایوان یکی از اصول سیاست خارجی آمریکا را که در طول چهار دهه گذشته رعایت شده است؛ نقض کرد. در این چارچوب دولت آمریکا درباره مسائل تایوان به شکل مستقیم با چین به تعامل می‌پردازد و دولت چین تاکید کرده است در صورتی که نیاز باشد با بکارگیری نیروی نظامی بار دیگر تایوان را به خاک چین ملحق خواهد کرد.

کد خبر 354476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha