همشهری آنلاین: ارگان حزب حاکم چین در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که پکن از هر نظر آماده مقابله جویی تجاری با آمریکا و حتی جنگ تجاری با این کشور است که امکان دارد توسط دونالد ترامپ به راه بیفتد.

واکنش ارگان حزب حاکم چین به اظهارات ترامپ| برای مقابله جویی تجاری با آمریکا آماده‌ایم

به گزارش ایرنا، ‌گلوبال تایمز در سرمقاله روز جمعه خود نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا ممکن است در بدو ورود به کاخ سفید جنگ تجاری راه نیندازد اما برای چین دردسر ایجاد خواهد کرد.

گزارش روزنامه حاکی است که ترامپ خط و نشان های تجاری برای چین می کشد و در زمینه ایجاد مشکلات تجاری برای دو کشور ابایی ندارد.

روزنامه ارگانی حزب حاکم چین تصریح کرده است، سال آینده میلادی سالی است که چین باید برای دسته بندی های تجاری و نبردهای بازرگانی با برخی کشورها بخصوص آمریکا آماده شود.

گلوبال تایمز تصریح می کند که اوضاع دیگر مانند گذشته نیست و امروز نه فقط آمریکا بلکه کشورهایی نظیر هند و ویتنام هم در عرصه تجاری برای چین مشکل تراشی می کنند و پکن باید برای هر گونه مقابله جویی کاملا آماده باشد.

نشریه پیشنهاد کرده است که به دلیل بالا گرفتن منازعات تجاری چین با کشورهای دیگر، تمرکز بر بازار داخلی و تقاضا در داخل کشور بیشتر شود و اقتصاد بتواند از درون خود را تقویت کند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: چین هیچ ترسی از منازعات تجاری ندارد و با تدابیر لازم با کشورهایی که مشکل ایجاد کنند مقابله خواهد کرد.

گلوبال تایمز که دیدگاههای دولت چین را منتشر می کند، پیش بینی کرده است که شاید ترامپ در بدو روی کار آمدن جنگ تجاری راه نیندازد اما مسیرهای توسعه تجاری چین را مسدود کرده و در زمینه صادرات فرآورده های مختلف نیز چالش ایجاد خواهد کرد.

روزنامه مردم و خبرگزاری شین هوا چین نیز با انتشار مطالبی جداگانه، نسبت به بالا گرفتن منازعات تجاری چین با کشورهای دیگر بخصوص آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی هشدار داده اند.

وزارت بازرگانی چین هم با انتشار بیانیه هایی خواستار آن شده که کشور برای برخورد با این منازعات آماده باشد و نسبت به بروز جنگ تجاری چین و آمریکا هشدار داده است.

این وزارتخانه افزوده است، چین در سال ۲۰۱۷ میلادی شرایط و زمان های سختی خواهد داشت و باید در پی انجام اصلاحات و تعمیق آن باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا پیشتر در سخنانی گفت که تعرفه بر روی واردات کالا از چین به آمریکا را تا 45 درصد افزایش می دهد و چین بر این باور است که چنین اظهاراتی می تواند سرآغاز یک جنگ تجاری تمام عیار میان دو کشور باشد.

کد خبر 357132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha