همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌گوید قصد دارد با لغو سفارش ساخت هواپیماهای تازه برای روسای جمهور آمریکا از هزینه‌های دولت بکاهد.

ترامپ خواستار لغو سفارش ساخت هواپیماهای ریاست جمهوری آمریکا شد

به گزارش بي بي سي، دونالدترامپ که شش هفته دیگر دوره ریاست جمهوری اش را شروع می کند در توییتر نوشت: "بوئینگ درحال ساختن یک ایرفورس وان ۷۴۷ تازه برای رؤسای جمهوری آینده است، اما هزینه های آن افسارگیخته است، بیش از ۴ میلیارد دلار. این سفارش را لغو کنید!".

دولت آمریکا قراردادی با بوئینگ برای ساختن دو هواپیما یا بیشتر دارد.

این هواپیماها قرار است از حدود سال ۲۰۲۴ وارد سرویس شوند.

سهام بوئینگ پس از این توییت یک درصد افت کرد اما در مبادلات عصر سه شنبه این افت عمدتا جبران شد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین روز سه شنبه اعلام کرد که "سافت بانک" ژاپن موافقت کرده است ۵۰ میلیارد دلار با هدف ایجاد ۵۰ هزار شغل تازه در آمریکا سرمایه گذاری کند.

آقای ترامپ این طرح را پس از ملاقات با ماسایوشی سان مدیر این بانک در برج ترامپ در نیویورک اعلام کرد.

او در توییتر نوشت: "ماسا گفت که اگر ما (ترامپ) برنده انتخابات نمی شدیم هرگز این کار را نمی کرد!".

ترامپ در حال حاضر از هواپیمای خود استفاده می کند اما به عنوان رئیس جمهور باید از هواپیمای معروف به "ایر فورس وان" که مجهز به تجهیزات امنیتی ویژه و دفاعی است استفاده کند.

او که همواره به هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ خود بالیده است روز سه شنبه در برج ترامپ با "مسخره" خواندن هزینه ساخت این هواپیماها گفت: "ما می خواهیم که بوئینگ پول زیادی در بیاورد، اما نه اینقدر."

نیروی هوایی آمریکا با صدور بیانیه ای گفت که برای این پروژه ۲.۷ میلیارد دلار اختصاص داده "اما انتظار تغییر هزینه ها" با پیش رفتن این برنامه را دارد.

کاخ سفید گفت که نمی داند آقای ترامپ رقم ۴ میلیارد دلار برای جایگزین کردن هواپیمای رئیس جمهور را از کجا آورده.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: "باید بگویم به نظر نمی رسد که بعضی از آمار و ارقامی که ذکر شده منعکس کننده ماهیت موافقتنامه مالی میان بوئینگ و وزارت دفاع باشد."

دفتر حسابرسی دولت آمریکا تخمین می زند که هزینه نهایی این پروژه ۳.۲ میلیارد دلار باشد، رقمی که انتظار می رود بیشتر شود.

تاد بلچر سخنگوی بوئینگ در بیانیه ای گفت: "ما درحال حاضر قراردادی ۱۷۰ میلیون دلاری برای کمک به تعیین توانایی های این هواپیماهای نظامی پیچیده داریم، هواپیماهایی که وظیفه منحصر به فرد حمل رئیس جمهور آمریکا را دارند."

"ما چشم انتظار همکاری با نیروی هوایی در مراحل بعدی این برنامه هستیم تا بتوانیم بهترین هواپیمای ممکن را با بهترین قیمت برای مالیات دهندگان آمریکایی در اختیار رئیس جمهور بگذاریم."

کد خبر 354862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha