همشهری آنلاین: 210 تن از نمایندگان مجلس طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار اهتمام ویژه به توسعه فرهنگی و ارتقای سهم بودجه فصل فرهنگ و هنر به حداقل 10 درصد بودجه عمومی کل کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متن کامل این نامه که در صحن عنی مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

حضور برادر ارجمند جناب دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همانگونه که حضرتعالی به خوبی واقف هستید هویت هر جامعه را فرهنگ آن جامعه تشکیل می دهد و توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف توسعه در شیوه ای که همراه با توسعه فرهنگی نباشد توسعه ای ابتر و ناقص است.
کم توجهی به مقوله فرهنگ در سال های پس از پیروزی انقلاب بدلیل بکارگیری امکانات و اعتبارات کشور در رابطه با جنگ تحمیلی، سازندگی خرابی های ناشی از جنگ و اولویت قایل شدن برای عمران و آبادانی و توسعه سیاسی باعث توسعه نامتوازن و تک بعدی در کشور گردیده است، بگونه ای که مقام معظم رهبری در دیدار هیات محترم دولت با معظم له فرمودند که: از بخش فرهنگ رفع مظلومیت کنید، بخش فرهنگ انصافا بخش مظلومی است... مساله فرهنگی را دست کم نگیرید خیلی از مشکلات جامعه ما با فرهنگ سازی حل می شود. توجه بکنید که امروز عمده قوای دشمنان ما در جبهه فرهنگی دارد کار می کند، این جنگ های روانی، این فعالیت های فرهنگی، این بودجه های پنهان و آشکاری که برای منحرف کردن ذهن ها می گذارند همه اش مربوط به مساله فرهنگ است.. فرهنگ را دست کم نگیرید، خیلی مهم است بنابر این صرف وقت کنید و در بودجه هم برایش پول و فصول قابل توجهی بگذارید تا جهت ارزشی به فرهنگ بدهید و در گذشته نیز مقام معظم رهبری مکررا جامعه را به خطر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و تشکیل ناتوی فرهنگی هشدار داده اند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های ارزشمند و مجدانه دولت خدمتگزار در زمینه ایجاد عدالت و حل مشکلات کشور ضرورت رفع مظلومیت از بخش فرهنگ را اعلام داشته و خواستار اهتمام ویژه به توسعه فرهنگی و ارتقای سهم بودجه فصل فرهنگ و هنر به حداقل 10 درصد بودجه عمومی و اقدام جدی در این زمینه هستیم، به علاوه ضمن تشکر از اقدامی که در جهت تشکیل شورای عالی تدوین برنامه پنجم توسعه مبذول داشتید پیشنهاد می نماییم با افزودن نمایندگانی از حوزه فرهنگ کشور نظیر دبیر شورای انقلاب فرهنگی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا به این بخش در تدوین برنامه توجه لازم مبذول گردد

کد خبر 35323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز