مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرد تا از طریق حمایت های لازم، در جهت تامین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به ویژه گروه های کم‌در‌آمد به خانه مناسب اقدام کند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در ادامه بررسی لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به بررسی جزئیات این لایحه پرداختند.

نمایندگان مجلس در ماده یک این لایحه مصوب کردند تا دولت نسبت به تامین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به ویژه گروه‌های کم‌در‌آمد به خانه مناسب، ارتقاء کیفی و کمی مسکن تولیدی کشور، حمایت از سرمایه‌گذاری در امور تولید مسکن با استفاده از فناوری های نوین و تولید صنعتی مسکن، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی موجود اقدام کند.

همچنین دولت موظف شد از طریق حمایت‌های لازم از قبیل تامین زمین مناسب و کاهش یا حذف بهای زمین از قیمت تمام شده مسکن،تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت، اعمال معافیت های مالیاتی و تامین سایر نهاده های مورد نیاز بخش مسکن در چارچوب مفاد این قانون، تدوین نظامات و مقررات ملی ساخت و ساز و اعمال نظارت بر تحقق آنها و افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در بخش تولید و عرضه مسکن با هدف تامین مسکن برای فاقدین مسکن (جهت هر خانوار یک بار) با رعایت مقررات ملی ساختمان و الگوی مصرف مسکن و اصول شهرسازی و معماری اقدام نماید.

همچنین، ماده 2 این لایحه نیز مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت و این ماده و 3 بند اول آن بررسی شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده 2 لایحه‌ ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری زمین با اعمال تخفیف، تقسیط یا واگذاری حق بهره‌برداری به صورت اجاره‌ای ارزان‌قیمت اقدام کند.

حمایت از تولید و عرضه مسکن اجاره‌ای توسط بخش غیردولتی متناسب با مدت بهره‌برداری از واحد مسکونی به صورت اجاره‌ای، حمایت از تولید و عرضه مسکن برای گروه‌های کم‌درآمد، اعضای تعاونی‌های مسکن یا تحت پوشش نهادهای متولی این گروه‌ها یا خیرین مسکن‌ساز یا سایر تشکل‌های غیردولتی مرتبط و حمایت از تولید و عرضه مسکن (اجاره و اجاره به شرط تملیک) از طریق نهادهای غیردولتی، دستگاه‌های متولی گروه‌های کم‌درآمد و خیرین و وقف کننده‌های مسکن‌ساز از جمله مفاد این بند است. بررسی دیگر مواد این لایحه به جلسه بعد موکول شد.

کد خبر 35160

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز