همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در یمن دچار سوء تغذیه‌اند و از این تعداد،۳۷۰ هزار نفرشان در معرض سوئتغذیه شدید قرار دارند.

به گزارش نهادهاي كمك‌رسان سازمان ملل نیمی از جمعیت يمن نیز با گرسنگی روبه‌رو هستند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ 18 ماهه در یمن، 370 هزار کودک را در معرض خطر سوء تغذیه شدید قرار داده است و این بدین معنی است که آنها نیازمند کمک فوری هستند تا از مرگ این کودکان جلوگیری شود.

بتینا لوشر، سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز در کنفرانسی خبری اعلام کرد: اوضاع در یمن واقعا وخیم است. وقتی می‌بینید مادران چیزی برای تغذیه کودکانشان ندارند و شاهد از دست رفتن آنها هستند ، واقعا دردناک است.

او افزود: در قرن بیست و یکم مشاهده چنین وضعی واقعا تکان‌دهنده و وحشتناک است.

برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای اعلام کرد به طور کلی حدود نیمی از کودکان در یمن با سوء تغذیه شدید و وضعی خطرناک روبه‌رو هستند.

لوشر با تاکید بر اینکه حدود هفت میلیون یمنی نیازمند کمک غذایی هستند تصریح کرد: ادامه جنگ در یمن وضع کنونی را وخیم‌تر خواهد کرد.

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز،او گفت: حتی پیش از آغاز جنگ در یمن نیز این کشور یکی از بالاترین میزان سوء تغذیه را در جهان به خود اختصاص داده بود.

این گزارش ها پس از اقدام اخیر خبرگزاری رویترز به انتشار عکس هایی از یک دختر 18 ساله یمنی منتشر شد. عکس های منتشر شده از این دختر یمنی در بیمارستانی در این کشور که به علت گرسنگی در وضع وخیمی به سر می برد توجه جهان را به خود جلب کرد.
برنامه جهانی غذا اعلام کرد برای تامین مواد غذایی در یمن تا ماه مارس سال آینده به 257 میلیون دلار کمک مالی نیاز دارد.

کد خبر 350897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha