یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

درحالی‌که حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به شهرهای یمن در حال نزدیک شدن به دوسالگی است، گزارش جدیدی درباره تلفات این حملات منتشر شده که نشان می‌دهد این فاجعه فراتر از آمار و ارقام است.

یمن

در گزارشي كه مركز حقوق بين‌المللي به نام حقوق و توسعه منتشر كرده، آمده ‌است؛ طي 560روز حملات هوايي عربستان به شهرهاي يمن، حدود 11 هزار نفر از مردم غيرنظامي اين كشور كشته‌ شده‌اند. از اين تعداد حدود 2400نفر كودك بوده‌اند و 1800نفر از كشته‌شدگان را زنان تشكيل مي‌دهند.

اين نهاد انگليسي در گزارش خود آورده‌ است، به‌دليل تحريم و محاصره يمن توسط ائتلاف عربي، امدادرساني به مجروحان و آوارگان ممكن نيست. بيماري، قحطي و مرگ در شهرهاي يمن بيداد مي‌كند. براساس اين گزارش 15فرودگاه، 12بندر 1500جاده ارتباطاتي و بزرگراه و ده‌ها تاسيسات آب و برق بر اثر حملات هوايي جنگنده‌هاي سعودي ويران شده‌اند.

  • تهديد به حملات بيشتر

به‌دنبال حمله موشكي ارتش يمن به يك ناو اماراتي در سواحل يمن، سخنگوي ائتلاف سعودي تهديد كرد كه حملات به يمن تشديد مي‌شود. ارتش يمن 2روز پيش اعلام كرد كه يك ناو اماراتي در سواحل جنوبي يمن را هدف گرفته و آن را منهدم كرده ‌است. به گفته ارتش يمن اين ناو جنگي ساخت استراليا در اجاره امارات بوده‌ است.

دولت امارات ديروز ابتدا مدعي شد كه اين ناو يك كشتي مسافربري بود. ديروز اما امارات اين ادعا را تغيير داد و گفت كه اين كشتي حامل كمك‌هاي انسان‌دوستانه براي يمني‌ها بوده ‌است. امارات در چارچوب ائتلاف عربي سعودي در جريان حمله به يمن، نيروي نظامي به اين كشور اعزام كرده ‌بود.

اما سال گذشته در 2حمله ده‌ها نيروي نظامي اماراتي در يمن كشته شدند. به‌دنبال اين تلفات سنگين، دولت امارات 2‌ماه پيش اعلام كرد كه ماموريتش در جنگ يمن پايان يافته و اين كشور را ترك مي‌كند. ارتش يمن اعلام كرده كه در حمله 2روز پيش به ناو اماراتي چندين نظامي اين كشور كشته ‌شده‌اند. سخنگوي ائتلاف نظامي عربستان عليه يمن ديروز در يك كنفرانس مطبوعاتي در رياض با اشاره به اين حمله گفت، امنيت تنگه باب‌المندب در جنوب يمن در خطر است و عربستان براي تأمين اين امنيت دست به حملات بيشتري مي‌زند.

کد خبر 348277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha