همشهری‌آنلاین: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ائتلاف عربی در حمله جنجال برانگیز به یک مراسم ختم در صنعا مرتکب نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر شده است.

 کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند که ائتلاف تحت رهبری عربستان در حمله به مجلس ختم  در صنعاء، پايتخت يمن که در پی آن صدها تن کشته و زخمی شدند مرتکب نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر شده و هیچ ادله‌ای وجود ندارد که ثابت کند ائتلاف عربی احتیاط‌های لازم را برای کاهش خسارت‌هاي مالی و جانی غیر نظامیان در این حمله اتخاذ کرده است.

در این گزارش آمده که اسناد و ادله موجود نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی تعهداتش به قوانین حقوق بشر را با حمله دوم به سالن ختم که حین نجات مجروحان حمله اول انجام شده، نقض کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد،بر اساس گزارش کارشناسان سازمان ملل، حمله ائتلاف تحت امر عربستان به محل برگزاری مراسم صنعاء درست در زمانی انجام شده که فرماندهان نظامی احتمال می‌دادند شمار زیادی افراد غیر نظامی در این مراسم مشارکت داشته باشند.

در این گزارش آمده که فاصله زمانی بین دو حمله نشاندهنده استفاده عامدانه تاکتیک موسوم به حمله دوگانه است که در این تاکتیک افرادی که از حمله اول جان سالم به در بردند در حمله دوم هدف قرار می‌گیرند.

در گزارش مذکور همچنین تاکید شده که حمله دوم بعد از سه الی هشت دقیقه از حمله اول انجام شده و در پی آن شمار زیادی از زخمی‌ها غیرنظامی بوده‌اند و به صورت تقریبا مطمئن باعث افزایش تعداد تلفات جانی میان مجروحان و نیروهای کمک رسان شده است.

کد خبر 350131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha