همشهری آنلاین: رئیس هیئت ایرلندی گفت: در صورت واگذاری زمین و صدور مجوز ساخت اولین نیروگاه ۳۰ مگاواتی خورشیدی در قزوین آغاز می‌شود.

ساخت نیروگاه خورشیدی در قزوین به سرعت آغاز می‌شود

به گزارش مهر، جرالد شنون سه‌شنبه شب در جلسه با استاندار قزوین که در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قزوین برگزار شد، برای ساخت دو نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در تاکستان اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: ما تجربه احداث ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در کشورهای مختلف جهان را داریم و در منطقه قزوین هم ظرفیت خوبی برای اجرای این طرح‌های نوین وجود دارد و ما پس از ماه‌ها مطالعه و فعالیت کارشناسی برای مشارکت در کار موافقت کرده‌ایم.

شنون تصریح کرد: پروژه‌ای که در قزوین اجرا خواهد شد، اولین طرح نوین است که با استفاده از پنل‌های پشت بامی و سقفی نیازهای واحدهای صنعتی را تامین خواهد کرد و پس از اجرا می‌تواند برای دیگر مناطق ایران و سایر مناطق جهان هم الگویی قابل مشاهده و عملیاتی باشد.

سرمایه‌گذار ایرلندی و مدیر اجرایی نیروگاه خورشیدی اظهار داشت: شرکت‌های همکار ما قادرند از صفر تا صد ساخت نیروگاه را اجرا کنند اما بیش‌تر نیروهای اجرایی را از داخل استان شما تامین خواهیم کرد به همین دلیل انتظار داریم نیروهای کارشناسی و فنی توانمند خود را برای استفاده معرفی کنید.

وی اضافه کرد: تامین سرمایه لازم و بومی‌سازی پروژه از دیگر برنامه‌های شرکت ایرلندی است اما از استاندار و مسئولان استان قزوین درخواست می‌کنیم در خصوص صدور مجوز محیط زیست، توانیر، اتصال به شبکه سراسری برق، واگذاری قطعی زمین، صدور ویزای بلندمدت یک یا دوساله برای تردد به ایران برای اجرای طرح اقدام لازم صورت گیرد.

جرالد شنون اظهار داشت: برای اجرای دو نیروگاه ۳۰ مگاواتی برای هر واحد ۵۰ هکتار و جمعا ۱۰۰ هکتار زمین لازم داریم و ۹۰ میلیون یورو نیز هزینه سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 349901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha