همشهری آنلاین: سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی خورشیدی با حضور وزیر نیرو، محققان، استادان دانشگاه و صاحبنظران حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز به کار کرد.

سومین کنفرانس بین‌ا‌لمللی انرژی خورشیدی گشایش یافت

به گزارش ایرنا، دبیر سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی خورشیدی در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران به تاریخچه برگزاری این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: کنفرانس انرژی خورشیدی از سال ٩٣ در دانشگاه تهران پایه‌گذاری شد.

عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران ادامه داد: عمده مقالات ارسالی به اولین کنفرانس بین‌المللی انرژی خورشیدی به زبان فارسی بود ولی در دوره دوم، به سمت ارائه مقالات به زبان انگلیسی و حضور بیشتر مهمانان بین‌المللی حرکت کردیم.

علیرضا نورپور ادامه داد: در دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی خورشیدی، 35 مهمان خارجی از کشورهای مختلف همچون نروژ، استرالیا، عراق و ترکیه حضور داشتند و حدود 400 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که 20 درصد آنها به زبان انگلیسی بود.

نورپور با بیان این که پذیرش مقاله در سومین کنفرانس انرژی خورشیدی، فقط به زبان انگلیسی بود، ادامه داد: نزدیک به 200 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که حدود 20 مقاله به زبان فارسی و بقیه به زبان انگلیسی هستند و بر اساس تصمیم هیات داوران، نزدیک به 90 مقاله برای ارائه در کنفرانس برگزیده شده است و ارائه مقالات فارسی زبان برگزیده به صورت پوستر خواهد بود.

وی تلاش برای گرفتن مجوز مجله علمی پژوهشی در زمینه انرژی خورشیدی را یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس علمی برشمرد و گفت: خوشبختانه این تلاش‌ها تا حدود زیادی به ثمر نشسته و به زودی شاهد انتشار این مجله خواهیم بود.

به گفته نورپور، هم اکنون سه مجله علمی پژوهشی در حوزه انرژی خورشیدی در دنیا منتشر می‌شود که مجله دانشگاه تهران، چهارمین آن خواهد بود و مقالات برگزیده سومین کنفرانس انرژی خورشیدی در اولین شماره این مجله منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تولید مقاله، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های تولید علم در دنیا و ایران به شمار می‌آید، انتشار این مجله علمی پژوهشی با نمایه ISI به محققان کشور کمک خواهد کرد که دستاوردهای پژوهشی خود را به جای مجلات خارجی در داخل منتشر کنند.

سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی خورشیدی که امروز، 15 شهریوردر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران گشایش یافت، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات برگزیده تا فردا به کار خود ادامه خواهد داد. 

کد خبر 345491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha