همشهری‌آنلاین: برخی گزارش‌ها از ابتلای ساکنان یمن به بیماری وبا حکایت دارد و همین موضوع سبب شد یونیسف نسبت به خطر شیوع بیماری وبا در این کشور جنگ‌زده به ویژه بین کودکان هشدار دهد.

نماینده یونیسف در یمن در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به خطر شیوع بیماری وبا در یمن اظهار داشت: شیوع این بیماری سختی و مصائب بیشتری برای میلیون‌ها کودک یمنی به بار می‌آورد اما یونیسف برای درمان مبتلایان به این بیماری و کنترل آن از مراکز درمانی یمن حمایت کرده و برای توقف انتقال آن با شرکای خود همکاری می‌کند.

طبق این بیانیه، مسئولان یمنی از چند مورد ابتلا به وبا در شهر صنعا و چند مورد مظنون به ابتلا به این بیماری در شهر تعز خبر دادند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، یونیسف و شرکایش در حال تلاش هستند تا معیار دقیقی را برای برآورد میزان شیوع این بیماری در یمن تعیین کنند و اگر این بیماری کنترل نشود می‌تواند 15 درصد مبتلایانش را ظرف چند ساعت اول از پای درآورد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، يونيسف تاکید کرد: به دلیل پایین آمدن سطح بهداشت در یمن به دنبال درگیری‌ها در این کشور، کودکان بیشتر از سایر گروه‌ها در معرض خطر قرار دارند.

نماينده یونیسف از تمامی مسئولان مربوطه حمایت از مراکز درمانی یمن را برای مهار این بیماری خواستار شد و تاکید کرد که یونیسف با سازمان جهانی بهداشت  در زمینه تهیه آب آشامیدنی همکاری می‌کند.

استفن اوبراین، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل نیز در پایان سفرش به جیبوتی، یمن و عربستان نسبت به شرایط انسانی دشوار یمن و افزایش موارد سوء تغذیه در میان کودکان به ویژه در الحدیده هشدار داد و گفت: در یمن کودکانی را دیدم که تصور می‌شد یک تا دو سال داشته باشند اما آنها در حقیقت هفت یا هشت ساله بودند، در حال حاضر امدادرسانی در یمن بسیار دشوار است.

کد خبر 348986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha