همشهری‌آنلاین: دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد آمریکا بر خلاف قوانین این کشور به کشورهایی که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کنند کمک نظامی می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد قانون منع استفاده از کودک سربازان قانون فدرالی در آمریکاست که سال 2008 با هدف جلوگیری از حمایت نظامی واشنگتن از کشورهایی تصویب شد که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کنند. 

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است به تعدادی از دولت‌ها که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کنند اجازه خواهد داد تا همچنان از کمک‌های نظامی آمریکا بهره‌مند شوند؛ کمک‌هایی که ظاهرا محدود به استفاده در این بخش خواهد شد. این تصمیم غیرمنتظره نبود و به طور کلی همان چیزی است که او در دو دوره ریاست‌جمهوری خود انجام داده است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، این سازمان اعلام کرد اوباما تصمیم گرفته بود هیچ‌گونه محدودیتی را در زمینه همکاری نظامی با عراق، میانمار و نیجریه اعمال نکند.

بنا بر اعلام دیده‌بان حقوق بشر ، این بدان معناست عراق که دیده‌بان حقوق بشر اسنادی را در زمینه استفاده از کودکان در این کشور توسط گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت دولت در اختیار دارد احتمالا میلیاردها دلار در زمینه های نظامی و تسلیحاتی دریافت خواهد کرد که محدود به استفاده از کودک سربازان خواهد شد.

این سازمان اعلام کرد پیامی مشابه نیز در اختیار میانمار و نیجریه قرار گرفته است.

فعالان اعلام کردند جمهوری دموکراتیک کنگو ، سومالی ، سودان جنوبی و رواندا می‌توانند از آموزش‌های نظامی آمریکا و حمایت‌های صلحبانی برخوردار شوند اما به خاطر شرایط نگران‌کننده استفاده از کودکان برای اهداف نظامی در این کشور ،کمک‌های مالی و تسلیحاتی در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت.

کد خبر 348065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha