همشهری آنلاین: جی جانسون وزیرامنیت داخلی آمریکا اعلام کرد، هکرها در سیستم رای گیری انتخابات آمریکا جاسوسی کردند، اما هیچ نشانه ای از دستکاری اطلاعات مربوط به آرا وجود ندارد.

 رخنه هکرها به سیستم رای گیری انتخابات آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مقامات امنیت داخلی آمریکا در حال بررسی تعدادی از سرنخ های احتمالی هستند که نشان می دهد مجرمین سایبری از طریق هک کردن سیستم های تحت نظارت کمیته ملی دموکراتیک، قصد داشتند انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر ( 18 آبان ماه ) را تحت تاثیر قرار دهند.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا تاکنون چندین بار سیستم رای گیری انتخابات را به تقلب متهم کرده است و اعضای دموکرات کنگره آمریکا نیز روسیه را عامل اصلی تلاش ها برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دو حزب رقیب و سیستم های کامپیوتری رای گیری دولت می دانند.

جانسون در بیانه ای در این باره گفت: در ماه های اخیر، هکرها تعداد زیادی از کامپیوترهای دولتی را اسکن کرده اند که احتمالا زمینه سازی برای نفوذ به سیستم رای گیری بوده است؛ در چند مورد متوجه شدیم که عوامل سایبری توانسته اند به سیستم های مربوط به رای گیری نیز دسترسی پیدا کنند. با وجود این تا کنون هیچ گونه دستکاری در اطلاعات شناسایی نشده است.

کد خبر 348246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha