همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت سامانه های دفاع موشکی اس- ۳۰۰ و اس - ۴۰۰ متجاوزان به حریم هوایی سوریه را شگفت زده خواهد کرد.

هشدار شدید روسیه به آمریکا درخصوص حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ارتش روسیه ضمن هشدار شدید به آمریکا درباره خودداری از هر گونه حمله به ارتش سوریه، اعلام کرد تسلیحات دفاع هوایی روسیه در سوریه برای مقابله و خنثی سازی هر گونه حمله از آمادگی کامل برخوردار است.

به گزارش آسوشیتدپرس از مسکو،‌ سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هر گونه حمله آمریکا به نواحی تحت کنترل نیروهای دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه ممکن است جان نظامیان روس را در منطقه به خطر بیندازد.

وی افزود مسکو درباره گزارش های رسانه ها مبنی بر اینکه ممکن است واشنگتن امکان حمله به مواضع ارتش سوریه را در دست بررسی داشته باشد ، احساس نگرانی می کند.
وی اعلام کرد: « من به همقطاران خود در واشنگتن توصیه می کنم تا پیامدهای احتمالی هر گونه اجرای چنین برنامه هایی را با دقت تمام و هوشیاری کامل مورد بررسی قرار دهند. »‌

پیشتر جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن اعلام کرده بود :« ما دامنه های وسیعی از گزینه ها را در دست بررسی داریم و قطع نظر از این اظهارات دولت در قبال این کار مسئولیت دارد. »

کوناشنکوف با اشاره به حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور در روز 17 سپتامبر که طی آن 60 نظامی سوری کشته شدند گفت : « ما همه اقدامات لازم را اتخاذ کرده ایم تا از بروز چنین اشتباه هایی در خصوص نظامیان روس و تاسیسات نظامی خود در سوریه جلوگیری کنیم. »‌

وی گفت برد سامانه های دفاع موشکی اس- 300 و اس - 400 روسیه که در سوریه مستقر شده است ، هر کشوری را که در حریم هوایی این کشور عملیات انجام دهد، شگفت زده خواهد ساخت.

وی هشدار داد در هر حال ارتش روسیه در صورت مشاهده و رهگیری موشک هایی که به سوریه شلیک شده است ، فرصت کافی برای استفاده از خط مستقیم تلفنی با آمریکا را نخواهد داشت و بعید است نظامیان روس برای روشن کردن برنامه دقیق شلیک موشکها یا اینکه توسط چه کشوری پرتاب شده است، بخواهند به خط مستقیم تلفنی مراجعه کنند. »

کد خبر 348778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha