دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نتیجه انتخابات پارلمانی که روز یکشنبه ۲۸ شهریور در ایالت برلین برگزار شد حاکی از برتری حزب سوسیال دموکرات آلمان، حزب دموکرات مسیحی، سبزها و حزب چپ‌های آلمان است.

 اولین نتایج انتخابات ایالتی که صبح روز یکشنبه در ایالت برلین آغاز شد و ساعت شش بعدازظهر همین روز به پایان رسید،حاكي است حزب سوسیال دموکرات آلمان با ۲۲ درصد آرا پیروزی شده.

بنا بر اعلام آخرین شمارش آرا که توسط شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) انجام شده، نتیجه انتخابات به شرح زیر است:

حزب سوسیال دموکرات آلمان ۲۲ درصد، حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل ۹/ ۱۷ درصد، حزب سبزها ۴/ ۱۵ درصد، حزب چپ‌ها ۶/ ۱۵ درصد، حزب "آلترناتیو برای آلمان" ۶/ ۱۳ درصد و حزب دموکرات‌های آزاد ۶/ ۶ درصد آرا را به دست آورده‌اند. حزب "دزدان دریایی" موفق به ورود به پارلمان ایالت برلین نشد.

موسسه اینفراتست با اعلام این نتایج اعلام کرده است که به این ترتیب امکان ائتلاف فقط احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی آلمان در ایالت برلین وجود ندارد.

به گزارش دویچه‌وله، حزب راست‌گرای "آلترناتیو برای آلمان" که در انتخابات ایالت مکلنبورگ فورپومرن که دو هفته پیش برگزار شد، دومین حزب پرقدرت این ایالت شده بود، در این انتخابات ۱۱ درصد آرا را به دست آورد.

به این ترتیب احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات ایالت برلین آرای بسیاری را به نسبت انتخابات پیشین از دست داده‌اند.

به گزارش ايسنا،حزب سبزهای آلمان امیدوار است که اکنون ائتلافی با حضور این حزب، حزب سوسیال دموکرات و حزب چپ‌های آلمان قدرت را در برلین به دست گیرد.

زیمونه پتر، رئیس حزب سبزهای آلمان با ابراز خشنودی از نتیجه انتخابات برای حزب‌ش اظهار امیدواری کرد که میشائل مولر، شهردار شهر برلین به قولش در باره ائتلاف وفادار بماند.

مذاکرات برای تشکیل پارلمان ایالتی جدید برلین در روزهای آینده از سوی حزب سوسیال دموکرات با احزاب دیگر انجام خواهد شد.

کد خبر 346842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha