جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هشدار داد اتحادیۀ اروپا با «وضعیتی بحرانی» مواجه است.

صدراعظم آلمان: وضعیت اتحادیۀ اروپا بحرانی است

به گزارش پرس تي وي، مرکل که برای شرکت در اجلاس سران اتحادیۀ اروپا به براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی رفته است، جمعه در بدو ورود به این شهر گفت: «در وضعیتی بحرانی به سر می‌بریم. با اقداماتمان باید نشان دهیم که می‌توانیم بهتر شویم.»

صدراعظم آلمان در گفتگو با خبرنگاران افزود اتحادیۀ اروپا می‌بایست «در حوزۀ امنیت، امنیت داخلی و خارجی، مبارزه با تروریسم، (و) همکاری در زمینۀ دفاعی» وضعیت بهتری پیدا کند.

وی همچنین تأکید کرد اتحادیه اروپا باید در «مسائل مربوط به رشد (اقتصادی) و اشتغال نیز بهتر شود».

بنا به گزارش‌ها، 27 تن از سران کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا در غیاب بریتانیا در اجلاس براتیسلاوا گرد هم آمده‌اند تا یک نقشۀ راه برای آیندۀ این اتحادیه پس از خروج انگلیس از آن ترسیم کنند.

مرکل، روز پنجشنبه برای هماهنگی مواضع کشورش با فرانسه با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در پاریس دیدار و گفتگو کرد.

صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاند گفته‌ بود اعضای اتحادیۀ اروپا باید در نشست براتیسلاوا به نقاط ضعف این اتحادیه بپردازند.

مرکل افزود اروپا در دورانی تعیین‌کننده قرار دارد و لازم است اعضای آن برنامه‌ای واقع‌بینانه تدوین کنند که به نگرانی‌ها، امیدها و آمال شهروندان اروپایی بپردازد.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز هشدار داد اتحادیۀ اروپا با بحرانی بنیادین مواجه است. آیندهٔ اروپا در خطر است و لازم است مشترکاً فکری برای آن شود.

دولت انگلیس در سوم تیر امسال یک همه‌پرسی درباره آیندهٔ عضویتش در اتحادیۀ اروپا برگزار کرد که در آن 52 درصد از مردم این کشور به خروج از این اتحادیه رأی مثبت دادند.

پس از اعلام نتایج این همه‌پرسی، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا گفته بود تعلل در خروج انگلیس از اتحادیۀ اروپا به «ناامنی بیشتر و به خطر افتادن اشتغال» منجر می‌ش

 

کد خبر 346516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha