همشهری آنلاین: صدراعظم آلمان خواهان استخدام پناهندگان توسط شرکت‌های آلمانی شد درهمین حال در شرق آلمان درگیری بین محلی‌ها و پناهندگان موجب نگرانی است.

کارگر پناهنده آلمان

به گزراش یورونیوز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چهارشنبه (24 شهريور) با مدیران شرکتهای بزرگ فعال در این کشور در برلین تشکیل جلسه داد. در این نشست درباره وضعیت استخدام پناهندگان و جذب آنها در بازار کار بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

خانم مرکل از شرکت‌های بزرگ آلمانی خواسته است تا از نیروی کار پناهندگان استفاده کنند و آنها را به استخدام خود درآورند.

آمارها نشان می ‌هد از حدود يك میلیون پناهجو در آلمان، تنها ۱۵۲ نفر توسط شرکت‌های فعال در این کشور جذب شده اند. از این تعداد ۱۰۲ نفر به استخدام شرکت پست آلمان درآمده‌اند.

مهمترین عوامل ایجاد مانع برسر راه استخدام نیروی کار پناهندگان مشکل زبان و عدم صلاحیت و توانایی حرفه ای عنوان شده است.

پیش از این مقامات آلمانی ورود پناهندگان به کشور را عامل مثبتی برای تکمیل نیروی کار و اقتصاد ارزیابی کرده بودند.

  • درگیری بین شهروندان و پناهجویان در شرق آلمان

در همين حال در یکی از تازه‌ترین تنش‌ها بین شهروندان و پناهجویان در آلمان، عده‌ای از اهالی شهر باوتسن، در شرق این کشور، با شماری از پناهجویان درگیر شدند.

به گزارش رسانه‌های آلمان، این درگیری کلامی و فیزیکی چهارشنبه شب بین حدود هشتاد شهروند و بیست پناهجو رخ داد، که با مداخله پلیس برای حمایت از پناهجویان پایان گرفت. پلیس آلمان پناهجویان را آغازکننده درگیری اعلام کرده و گفته است که بعضی از پناهجویان مأموران را نیز مورد حمله قرار داده اند.

باوتسن پیش از این نیز صحنه چنین حوادثی بوده است. در فوریه امسال، هتلی که قرار بود به محل اسکان پناهجویان تبدیل شود در آتش سوخت. این آتش سوزی عمدی نبود، اما خوشحالی بعضی از ساکنان و جلوگیری آنان از ادامه کار آتش نشانان را در پی داشت.

کد خبر 346498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha