همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که با گذشت یک سال از اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای پذیرش پناهجویان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت از حزب محافظه کار حامی آنگلا مرکل کاهش یافته و رای دهندگان بیشتری حامی حزب ضد مهاجرتی ای اف دی (AfD) هستند.

محبوبیت حزب مرکل کاهش یافته است

به گزارش ايرنا، نتایج نظرسنجی موسسه فورسا نشان داد که حمایت از محافظه کاران نسبت به هفته پیش 2 درصد کاهش یافته و به 33 درصد رسید. سال گذشته محبوبیت ائتلاف محافظه کار مرکل 41 درصد بود.

محبوبیت حزب ای اف دی (حزب جايگزيني براي آلمان) با 2 درصد افزایش نسبت به هفته پیش به 12 درصد رسید و برای دومین بار در سال 2016 به بیشترین محبوبیت خود دست یافت.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که یک سال پس از برگزاری انتخابات سراسری و از زمانی که مرکل تصمیم گرفت تا سیاست های درهای باز را در برابر پناهجویان و مهاجران در پیش گیرد میزان نارضایتی از او رو به افزایش است.

سال 2015 حدود یک میلیون مهاجر از کشورهای جنگ زده ای مانند سوریه، عراق و افغانستان خود را به آلمان رساندند که این امر موجب هراس از هزینه های پناهجویان و امکان همزیستی آنان در جامعه آلمان و درنتیجه افزایش حمایت از حزب دست راستی ای اف دی شد.

پیش بینی می شود که در دو انتخابات محلی آتی محافظه کاران حامی مرکل با شکست سختی مواجه شوند . اولین انتخابات محلی روز یک شنبه آینده (14 شهریور) در ایالت شمال شرقی مکلنبرگ - وورپومرن (Mecklenburg-Vorpommern) و دیگری روز 18 سپتامبر (28 شهریور) در شهر برلین برگزار خواهد شد. بسیاری معتقدند که در هر دو انتخابات حزب ای اف دی به پیروزی چشمگیری دست یابد.

بر اساس نتایج نظرسنجی فورسا، حمایت از احزاب دیگر تغییری نکرده است و حزب سوسیال دمکرات که در ائتلاف مرکل شرکت دارد کماکان از 22 درصد حمایت مردمی بهره می برد.

به گزارش ایرنا، آنگلا مرکل روز چهارشنبه در انتقادی بی سابقه از خود و اتحادیه اروپا گفت که آلمان و این اتحادیه، مدتها بر بحران مهاجرتی که در کشورهای دیگر شکل می گرفت، چشم بستند.

صدر اعظم آلمان تصریح کرد: در آلمان از یک سو مساله مهاجرت را برای مدت مدیدی نادیده گرفتیم و از سوی دیگر، راه را برای یافتن راه حلی که تمام کشورهای اروپایی را در بر گیرد، بستیم.

زیگمار گابریل (Sigmar Gabriel) معاون صدر اعظم آلمان نیز پیشتر در انتقاد از آنگلا مرکل گفته بود که وی چالش ادغام خیل پناهجویان را در جامعه آلمان دست کم گرفته بود.

وی افزود: همیشه گفته ایم که نمی شود سالی یک میلیون نفر را وارد جامعه آلمان کرد. به نظر گابریل، تکرار عبارت مشهور 'ما می توانیم' مرکل کافی نیست و محافظه کاران حاکم باید برخلاف گذشته شرایطی را برای آلمان مهیا کنند که بتواند از پس این اوضاع برآید.

کد خبر 345067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha