جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

اسپانیا هم به کاروان فیلم‌های رقابت‌کننده در اسکار هشتاد و نهم پیوست. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، پدرو آلمودووار در تازه‌ترین تجربه کارگردانی، بخت خود را برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان در سومین تجربه حضور در اسکار می‌آزماید.

سینما

به گزارش همشهري، «خوليتا» كه بهار امسال در جشنواره كن به نمايش درآمد، يكي از 5گزينه سينماي اسپانيا براي حضور در اسكار2017بود. فيلمساز نامدار پيش از اين دوبار با «زنان در آستانه فروپاشي عصبي» در 1989و «همه‌‌چيز درباره مادرم» در 2000نامزد دريافت جايزه اسكار بود كه با فيلم دوم موفق شد اين جايزه را از آن خود كند. ضمن اينكه با احتساب امسال، هر 6فيلم اخير او به آكادمي اسكار معرفي شده‌اند.

اسپانيا با بردن 4جايزه اسكار از موفق‌ترين كشورها در اين بخش است و آخرين موفقيت آن به 2004بازمي‌گردد كه الخاندرو آمنابار با «درياي درون» موفق به كسب اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شد. خوزه لوييس گارسي با 3نامزدي و يك جايزه و كارلوس سائورا با 2نامزدي ديگر چهره‌هاي سرشناس اسپانيا در رقابت اسكار بوده‌اند. ضمن اينكه سائورا يك نامزدي اسكار را هم به نمايندگي از سينماي آرژانتين در كارنامه دارد. ديگر كشوري كه به‌تازگي نماينده خود را به آكادمي اسكار معرفي كرد، عراق است.

«ال‌كلاسيكو» به كارگرداني هالكوت مصطفي نخستين‌بار در جشنواره دوبي به نمايش درآمد و در جشنواره‌هاي نروژ و ترايبكا درخشيد. فيلم داستان 2مرد كوتوله در كردستان عراق را روايت مي‌كند كه جان خود را براي تحقق رويايشان به خطر مي‌اندازند؛ رؤياي آنها هم چيزي نيست جز ديدار با كريستيانو رونالدو.

عراق از سال 2005شروع به معرفي نمايندگان خود به اسكار كرده و در اين 10سال، هرگز موفق به راه يافتن به فهرست 9فيلم ابتدايي يا 5نامزد نهايي اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان نشده است. ال كلاسيكو هم با وجود داشتن داستاني جهانشمول، فعلا بايد براي يافتن يك پخش‌كننده معتبر جهاني و ديده شدن در آمريكا تلاش كند.

کد خبر 345885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha