یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

سفر متیو مکانهی، بازیگر آمریکایی برنده اسکار به شهر ریو و حضور در سالن ورزش‌های آبی المپیک، گمانه‌زنی‌ها را برای احتمال ساخته شدن فیلمی براساس زندگی مایکل فلپس افسانه‌ای در آینده نه‌چندان دور افزایش داده است.

سینما

به گزارش همشهري، بزرگ‌نمايي نيست اگر ريو2016را المپيك شگفتي‌ها و حادثه‌ها بناميم؛ شكستن دست و پاي ورزشكاران، سبز شدن آب استخرها، ورق‌خوردن كتاب تاريخ فيجي و پورتوريكو با كسب نخستين طلاهاي المپيك و روي سكو رفتن بانوي محجبه آمريكايي در عصر ظهور دونالد ترامپ چند شگفتي بزرگ اين دوره است اما شكست تاريخي افسانه ورزش جهان از يك جوان آسيايي از همين حالا شاخك استوديوهاي معتبر را براي ساختن فيلمي از اين داستان شگفت‌انگيز با هنرنمايي احتمالي مكانهي به جنبش درآورده است.

فلپس كه روز گذشته با كسب بيست و سومين طلاي المپيكي خود براي دومين بار از دنياي ورزش حرفه‌اي خداحافظي كرد، در رقابت نهايي ماده 100متر پروانه، قافيه را به جوزف اسكولينگ، جوان 21ساله سنگاپوري باخت و در اتفاقي نادر در تاريخ المپيك، همراه 2رقيب هميشگي‌اش از آفريقاي جنوبي و مجارستان روي سكوي دوم ايستاد! به تصوير كشيدن همين رويداد كه آغاز و انجام آن كمتر از 60 ثانيه طول كشيد، مصالح لازم را براي ساختن فيلمي سينمايي براي فيلمنامه‌نويسان فراهم مي‌كند اما ماجراي ظهور ستاره 21ساله جالب‌تر از اينهاست و شايد بيشتر مناسب توليد يك سريال باشد.

تنها شناگري كه موفق شد در المپيك2016بالاتر از فلپس بايستد، 8سال پيش در آستانه آغاز المپيك پكن به شكلي كاملا ناگهاني بزرگ‌ترين قهرمان زندگي خود را در سنگاپور ديد و با او يك عكس يادگاري انداخت. تيم شناي آمريكا در مسير رفتن به چين، در سنگاپور توقف داشت و جوزف 13ساله از لحظه ديدار با فلپس، عزم خود را براي تبديل‌شدن به يك قهرمان بزرگ جزم كرد. او سرانجام توانست با كسب طلاي ريو در ماده 100متر پروانه، يك حماسه تاريخي براي خود و مردم كشورش بيافريند.

گفته مي‌شود چند شركت بزرگ فيلمسازي در سراسر جهان از مدتي پيش تلاش خود را براي ساختن فيلمي از زندگي دارنده 23طلاي المپيك آغاز كرده‌اند و شايد سفر مكانهي به ريو و حضور در محل برگزاري رقابت‌هاي شنا، با اين ماجرا بي‌ارتباط نباشد. بازيگر 46ساله آمريكايي كه 2سال پيش با «باشگاه معامله‌گران دالاس» اسكار برد، حتي در كنار استخر با فلپس عكس هم انداخت و به‌نظر مي‌رسد انتخابي مناسب براي حضور در نقش بزرگ‌ترين ورزشكار تاريخ باشد.

  • بزرگ‌ترين يا بهترين؟

مايكل فلپس با بردن 23 نشان طلا در 4 المپيك پياپي بهترين گزينه براي كسب عنوان «بزرگ‌ترين ورزشكار تاريخ» است اما برخي كارشناسان معتقدند اين لقب را نمي‌توان به تنهايي به شناگر 31 ساله آمريكايي اعطا كرد. محمد علي، مشت‌زن فقيد كه همين چند وقت پيش درگذشت هم همواره با نام «بزرگ‌ترين» شناخته مي‌شد و كيتي لدكي، شناگر 19ساله آمريكايي با بردن 4طلا و يك نقره در المپيك ريو، مي‌تواند مانند فلپس در 3 المپيك آينده طلاهاي شنا را درو كند. با اين حال، در تاريخ بيش از 2هزار ساله المپيك‌هاي باستان تا امروز، فعلا اين نام فلپس است كه مي‌درخشد.

کد خبر 343189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha