۳ کلاهبردار حرفه‌ای که ۱۰ سال تمام با دستکاری فاکتورهای فروش کارخانه‌ای در شهرستان نیشابور دست به کلاهبرداری میلیاردی زده و حتی باعث تعدیل و اخراج کارگران شده بودند دستگیر شدند.

متهمان

مدتي قبل مدير يكي از كارخانه‌هاي شهرستان نيشابور نزد مأموران پليس رفت و مدعي شد افرادي با كلاهبرداري از كارخانه باعث وارد آمدن فشار شديد اقتصادي به مديران و كارگران شده‌ و حتي باعث شده‌اند كه برخي از نيروها براي جبران خسارت تعديل شوند. فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت:

در بررسي اظهارات مديرعامل كارخانه مشخص شد فرد يا افراد كلاهبردار توانسته‌اند با نمايندگي‌هاي مجاز فروش محصولات شركت در ساير استان‌ها تماس گرفته و با جلب اعتماد آنان مبالغ فروش محصولات توليدي را به‌حساب شخصي خود واريز كنند. وي ادامه داد: كارآگاهان دايره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي پس از يك سري تحقيقات فني روي اسناد مالي اين كارخانه با استفاده از شيوه‌هاي نوين پليسي متوجه شدند 3ميليارد تومان كلاهبرداري در يك بازه زماني 10ساله (از سال 85 تا‌كنون) به‌صورت بسيار دقيق و با ظرافت خاصي انجام شده است.

سرهنگ آقابيگي اظهار داشت: تيم رسيدگي‌كننده پرونده در ادامه تحقيقات خود به حسابدار شركت كه فردي تحصيلكرده بود مظنون شد و با هماهنگي قضايي، وي به اداره آگاهي احضار شد. حسابدار شركت كه در ابتدا منكر هرگونه جرمي بود در بازجويي‌هاي تخصصي به كلاهبرداري اعتراف و گفت به‌عنوان حسابدار شركت با دستكاري فاكتورهاي فروش و واريز مستقيم وجوه به‌حساب شخصي خود دست به كلاهبرداري زده است.

او اعتراف كرد كه در اجراي اين نقشه مسئول واحد فروش و كارمند فروش شركت نيز به‌دليل آشنايي با نمايندگي‌هاي مجاز فروش با او همدست بوده‌اند. فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور تصريح كرد: با اطلاعات به‌دست‌آمده كارآگاهان پليس آگاهي پس از هماهنگي قضايي دو همدست متهم را دستگير كردند و به اين ترتيب كل مبلغ كلاهبرداري شده به‌حساب شركت برگشت و كارگران تعديل شده مجددا به سركار برگشتند.

کد خبر 345566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha