سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

«موتورسواری مرا مست می‌کند و وقتی سوار موتور می‌شوم صدایی در گوشم می‌گوید که باید سرقت کنی.» این، بخشی از اعترافات عجیب مرد شیشه‌ای است که تنها یک هفته پس از آزادی از زندان به جرم گوشی‌قاپی دستگیر شد.

چند روز پيش در يكي از خيابان‌هاي پايتخت مردي در حال صحبت با موبايلش بود كه ناگهان 2 مرد موتورسوار به سمتش رفتند. يكي از آنها قصد قاپيدن موبايل اين مرد را داشت اما او كه ورزشكار بود مقاومت كرد و با زيركي دست سارق را گرفت. مرد كه قصد داشت هر طور شده سارقان را گير بيندازد موتور آنها را هل داد و هر دو سارق نقش زمين شدند. همزمان شاهدان نيز به كمك او آمدند و به اين ترتيب سارقان گرفتار شدند.

اين 2 سارق ميانسال صبح يكشنبه به دادسراي ويژه سرقت منتقل شدند و پيش روي قاضي امين ميروكيلي قرار گرفتند. يكي از آنها كه ٥٨ ساله است، به تازگي از زندان آزاده شده بود. او ٣ هفته قبل‌تر نيز به جرم سرقت گوشي و كيف‌قاپي دستگير شده و در دادسراي ويژه سرقت به ٣٠ فقره سرقت اقرار كرده بود. پس از آن هم با سپردن وثيقه از زندان مرخصي گرفته و آزاد بود. او اعتراف كرد كه يك هفته پس از رهايي از زندان سرقت‌هايش را از سر گرفته اما در نخستين سرقت دستگير شده است.

وي به قاضي گفت: دفعه قبل كه دستگير شدم، قاضي موتورم را توقيف كرد. من هم پس از آزادي تصميم گرفتم موتوري بخرم تا در پيك‌موتوري كار كنم و خرج زندگي‌ام تأمين شود. اما نمي‌دانم چرا هروقت سوار موتور مي‌شوم صداهاي عجيبي از آن مي‌شنوم. موتور مرا مست مي‌كند. در واقع بهتر بگويم سياه‌مستم مي‌كند. از خود بي‌خود مي‌شوم و در چنين وضعيتي هرچه مي‌گويد انجام مي‌دهم. آن روز هم همين شد؛ وقتي روي موتور نشستم باز آن صداهاي عجيب را شنيدم كه مي‌گفت بايد موبايل‌هاي مردم را سرقت كني و من هم تسليم شدم.

اين مرد ميانسال كه اعتياد به شيشه دارد ادامه داد: آن روز به ناچار به صداهايي كه مي‌شنيدم پاسخ مثبت دادم. يك‌راست پيش يكي از دوستانم كه او هم سابقه سرقت دارد، رفتم. به او پيشنهاد دزدي دادم و او هم پذيرفت. پس از آن راهي خيابان‌ها شديم و در مركز شهر مردي را شكار كرديم كه در حال صحبت با موبايل گرانقيمتش بود. اما فكرش را نمي‌كرديم كه او ورزشكار باشد و گير بيفتيم. از بخت بدمان وقتي به سمتش رفتيم تا موبايلش را بقاپيم دست من را گرفت و هر دوي ما را گرفتار كرد.

همدست اين مرد نيز به سرقت اقرار و انگيزه خود را تأمين هزينه اعتياد و زندگي خود عنوان كرد. دزدان اعتراف كردند كه قصد سرقت موبايل و كيف به‌صورت سريالي داشتند كه گير افتادند و نقشه‌هايشان ناكام ماند. هر دو سارق با قرار قانوني در اختيار مأموران پليس آگاهي پايتخت قرار گرفتند و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

کد خبر 346966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha