«نایب‌رئیس یکی از سفارتخانه‌های اروپایی»، عنوانی جعلی بود که مردی شیاد از آن برای فریب طعمه‌هایش استفاده می‌کرد.

متهم

او با اين ترفند توانست چندين شركت را فريب دهد و يك ميليارد تومان كلاهبرداري كند اما بعد از مدت‌ها فرار در اروميه به دام افتاد.
اولين شاكي مرد تاجري بود كه مدتي قبل به كلانتري 105سنايي رفت و گفت فردي به دروغ خودش را به‌عنوان يكي از مقامات سفارتخانه يكي از كشور‌هاي اروپايي معرفي و با اجراي نقشه‌اي دقيق از وي كلاهبرداري كرده است.

اين مرد گفت: از طريق يكي از دوستانم با مردي آشنا شدم كه مدعي بود نايب‌رئيس سفارتخانه يكي از كشورها اروپايي است. او پيشنهاد كرد كه برخي از سفارش‌هاي خريد با كمك او به‌عنوان عضو بلندپايه سفارتخانه انجام شود. به همين دليل او در چند مرحله بيش از 130ميليون تومان به‌عنوان حق كارداري دريافت كرد و قرار شد به‌زودي مقدمات همكاري‌هاي اقتصادي فراهم شود. او مدام وعده و وعيد مي‌داد تا اينكه به سفارتخانه‌اي كه او مدعي بود نايب‌رئيسش است، رفتم و فهميدم كه چنين فردي در آنجا كار نمي‌كند و همه حرف‌هاي وي دروغ است. به‌دنبال ثبت اظهارات شاكي مأموران پايگاه سوم پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كردند.

درحالي‌كه افسران پليس سرگرم تحقيق درباره نايب‌رئيس قلابي سفارت اروپايي بودند، شكايت مشابهي به دست‌شان رسيد كه نشان مي‌داد مرد شياد با همين ترفند از يك شركت سرمايه‌گذاري كلاهبرداري كرده است. نماينده اين شركت به مأموران گفت: اين مرد با نزديك شدن به مديران شركت پيشنهاد جذب سرمايه‌گذاري خارجي را مطرح و حدود 400ميليون تومان به‌عنوان هديه دريافت كرده اما در ادامه معلوم شد كه او كلاهبردار است و فراري شده است.

در ادامه تحقيقات مأموران به دفتر متهم رفتند اما معلوم شد او در آنجا مستأجر بوده و همزمان با كلاهبرداري از شاكيان از آنجا نقل مكان كرده است و هيچ‌كس از مخفيگاه وي اطلاعي ندارد. با وجود اين مأموران با بررسي سوابق وي پي بردند او يكي از مجرمان سابقه‌دار است. در چنين شرايطي تجسس‌هاي كارآگاهان در شاخه‌هاي مختلف ادامه يافت تا اينكه مأموران به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد او به شهرستان اروميه گريخته است. به اين ترتيب وي در عملياتي ضربتي دستگير و به پايگاه سوم پليس آگاهي منتقل شد.
به گفته سرهنگ محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران برآوردها نشان مي‌دهد متهم با استفاده از اين عنوان جعلي يك ميليارد تومان كلاهبرداري كرده است.

کد خبر 345889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha