پلیس اسپانیا اعلام کرد: در جریان عملیاتی گسترده توانسته ۴ عضو اصلی باند قاچاق انسان از ایران به اسپانیا را شناسایی و دستگیر کند.

يكي از اعضاي اصلي اين باند مردي است كه به‌عنوان مترجم زبان فارسي در دادگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي اسپانيا كار مي‌كرد.
پليس گفت: اين مرد همزمان با سفر مهاجران غيرقانوني به اسپانيا با استفاده از سمتي كه داشت، براي آنها پاسپورت و مدارك جعلي تهيه مي‌كرد تا آنها به‌راحتي بتوانند وارد خاك اين كشور شوند. اعضاي اين باند براي اينكه رازشان فاش نشود از مسيري عجيب براي انتقال طعمه‌هايشان به اسپانيا استفاده مي‌كردند.

آنها ابتدا طعمه‌هايشان را به تركيه برده و از آنجا به برزيل و پاراگوئه انتقال داده و سپس وارد بوليوي مي‌كردند. در اين كشور بود كه پاسپورت‌ها و مدارك جعلي تهيه شده از سوي عضو اصلي باند در اسپانيا در اختيار آنها قرار مي‌گرفت و اين افراد با استفاده از اين مدارك از بوليوي راهي اسپانيا شده و به‌راحتي وارد اين كشور مي‌شدند. پليس اعلام كرد: اعضاي اين باند از هر كدام از طعمه‌هايشان 20‌تا‌50هزار يورو بابت انتقال به اسپانيا دريافت مي‌كردند.

ماموران پليس اسپانيا زماني تحقيقات براي دستگيري اين باند را آغاز كردند كه اطلاعاتي مبني بر فعاليت يك باند سازمان‌‌يافته قاچاق انسان از ايران به اسپانيا دريافت كردند. از آنجا كه عضو اصلي اين باند مدتي در انگلستان اقامت داشت و سپس راهي اسپانيا شده بود، اطلاعات پليس انگلستان نيز به كمك آنها آمد و در نهايت مأموران توانستند 4عضو اصلي باند را در شهرهاي مادريد و بارسلونا شناسايي و دستگير كنند. همزمان با دستگيري اين افراد مقدار زيادي تجهيزات مخصوص جعل، همراه مدارك جعلي كشف و ضبط شد. پليس اعلام كرده 4فرد دستگير شده از اعضاي خانواده‌اي سرشناس در ايران هستند و ديگر اعضاي اين خانواده در ايران كار شناسايي افرادي را برعهده داشتند كه قصد مهاجرت به اسپانيا را داشتند و آنها را به بقيه اعضاي باند معرفي مي‌كردند.

کد خبر 344430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha