همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به عربستان سلاح‌ و تجهیزات نظامی به ارزش ۱.۱۵ میلیارد دلار را می‌فروشد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش تجهیزات نظامی شامل بیش از ۱۳۰ تانک آبرامز و ۲۰ خودرو زرهی به عربستان موافقت کرده‌است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی که ناظر بر فروش سلاح در آمریکاست، اعلام کرد این قرارداد در تقویت امنیت ملی آمریکا از طریق "بهبود امنیت یک شریک منطقه‌ای" نقش خواهد داشت.

به گفته این آژانس شرکت جنرال دینامیکس منعقدکننده اصلی این قرارداد است.

 این قرارداد که ارزش آن به ۱.۱۵ میلیارد دلار می‌رسد، شامل فروش ۱۳۳ تانک آبرامز از نوع ام ۱ ای ۱/ای۲ و ۲۰ تانک دیگر، ۱۵۳ تیربار با کالیبر ۱۲.۷ میلی متر، ۲۲۶ تیربار با کالیبر ۷.۶۲ میلی متری از نوع ام ۲۴، بمب افکن‌های دودزا، خودروهای زرهی و هزاران نوع مهمات است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم،این آژانس اعلام کرد: اين قرارداد توانایی‌های نیروهای زمینی عربستان را در عملیات با نیروهای آمریکایی تقویت خواهد کرد و نشان‌دهنده پایبندی آمریکا به امنیت عربستان و نوسازی نیروهای مسلح این کشور است.

کنگره ۳۰ روز فرصت دارد تا با این قرارداد مخالفت کند.

فروش این تسلیحات به عربستان در حالی انجام مي‌شود که این کشور از دوشنبه 18 مرداد حمله‌هاي خود به یمن را تشدید كرده و صدها تن بمب و مواد منفجره را تنها ظرف 24 ساعت گذشته بر سر مردم این کشور ریخته است.

کد خبر 342784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha