همشهری آنلاین: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با غیر قابل اعتماد و بدنام خواند عربستان گفت برای توقف فروش سلاح به این کشور تلاشش را آغاز کرده است.

پل رایان

به گزارش ایسنا، پل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با نشریه فارن پالسی اظهار داشت: همراه با ائتلافی از نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه چگونگی توقف قرارداد ۱۵ / ۱ میلیارد دلاری فروش اسلحه به عربستان را بررسی خواهم کرد.

رایان گفت: عربستان شریکی غیرقابل اعتماد و بدنام در زمینه رعایت حقوق بشر است و ما نباید در فروش تکنولوژی‌های پیشرفته به آن‌ها و مشارکت در مسابقه تسلیحاتی منطقه خاورمیانه شتاب کنیم.

نشریه فارن پالسی در ادامه نوشت، تلاش برای توقف توافق‌های صورت گرفته میان واشنگتن و ریاض که شرکت جنرال داینامیکس، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه ساخت تجهیزات نظامی و فضایی یکی از طرف‌های آن است، برای رایان بسیار دشوار خواهد بود؛ به ویژه که شرکت مذکور در کنگره آمریکا از نفوذ بالایی برخوردار است.

انتظار می‌رود عربستان در چارچوب این قرارداد که وزارت خارجه آمریکا اوائل هفته جاری با آن توافق کرد، به ۱۳۰ تانک نوع آبرامز و ۲۰ خودروی زرهی و دیگر تجهیزات نظامی دست یابد.

قانونگذاران آمریکایی کمتر از ۳۰ روز برای ممانعت از اجرای این توافقنامه زمان دارند و این تصمیم کنگره آمریکا در مورد قراردادهای نظامی تنها در مواردی بسیار نادر اتخاذ می‌شود.

کد خبر 342929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha