سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

درحالی‌که حمله جنگنده‌های سعودی به مدرسه‌ای در شمال یمن - که به کشته‌شدن ۱۲ پسربچه و مجروح شدن ۲۰ نفر دیگر منجر شد - با سکوت جهانی و واکنش نرم سازمان ملل روبه‌رو شد، دیروز در جنایتی دیگر یک بیمارستان در شمال یمن هدف حمله سعودی‌ها قرار گرفت.

یمن

سازمان پزشكان بدون مرز  اعلام كرد، بيمارستان تحت مديريت اين سازمان بين‌المللي در استان حجه در شمال يمن هدف بمباران جنگنده‌هاي سعودي قرار گرفته و 11نفر در اين حمله كشته شده‌اند. سازمان پزشكان بدون مرز اعلام كرده كه امدادگران اين گروه در ساعات اوليه بعد از حمله از نزديك شدن به اين بيمارستان تخريب شده بيم داشتند چون جنگنده‌هاي سعودي هنوز در آسمان بودند و بيم حمله دوباره آنها وجود داشت. يك پزشك زن اسپانيايي كه مشغول كار در اين بيمارستان بوده ازجمله كشته‌شدگان اين حمله است.

اين نخستين بار نيست كه بيمارستان‌هاي يمن هدف حمله هوايي سعودي‌ها قرار مي‌گيرد. اما از آنجا كه اين حمله دو روز بعد از حمله مرگبار به مدرسه‌اي در استان صعده صورت گرفته، عمق فاجعه و جنايات سعودي‌ها در يمن با شدت گرفتن حملات هوايي به شهرهاي اين كشور را نشان مي‌دهد.

در واكنش به حمله به مدرسه‌اي در استان صعده، سازمان ملل تنها به محكوميت اين حمله بدون اشاره به عامل آن اكتفا كرد. اين در حالي است كه سازمان ملل هنوز نام عربستان را در فهرست كشورهاي ناقض حقوق كودكان به‌خاطر حملات به يمن قرار نداده و در توجيه اين اقدام خود گفته كه سند كافي براي اين اقدام نيافته‌است. اين در حالي است كه تصاوير نوجواناني كه در كلاس درس‌شان هدف حمله جنگنده‌هاي آمريكا قرار گرفتند اكنون در رسانه‌هاي جهان منتشر شده‌ است.

کد خبر 343444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha