یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

انتشار یک تیزر ۵۶ ثانیه‌ای کافی بود تا بسیاری از منتقدان و کارشناسان از همین امروز تازه‌ترین تجربه کارگردانی کریستوفر نولان را یکی از بخت‌های جدی نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در زمستان ۲۰۱۸ بدانند.

فیلم تازه نولان، داستانی واقعی از جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند

به گزارش همشهري، «دونكرك» كه نخستين فيلم نولان پس از «بين ستاره‌اي» است، 21ژوييه 2017 روي پرده سينماهاي جهان مي‌رود و انتشار تيزر رسمي آن يك سال پيش از اكران، بخشي از برنامه استوديو برادران وارنر براي معرفي بيشتر فيلم است. حضور ستاره‌هاي تحسين‌شده چون كنت برانا، تام هاردي، مارك رايلنس، كيليان مورفي و جيمز دارسي و روايت ماجرايي تكان‌دهنده از جنگ جهاني دوم، بسياري از سينمادوستان را از همين حالا مشتاق تماشاي دونكرك كرده است.

داستان سال 1940در شهر دونكرك در شمال فرانسه مي‌گذرد؛ جايي كه 100هزار سرباز ارتش بريتانيا بايد زودتر شهر را تخليه كنند. سربازان بريتانيايي و نيروهاي متحد در اسارت دشمن در ساحل گير افتاده‌اند؛ آنها دريا را پشت خود دارند و نيروهاي دشمن را پيش رو و در وضعيتي ناممكن بايد براي زنده‌ماندن تلاش كنند. صحنه‌هايي از اين وضعيت در تيزر دونكرك به تصوير كشيده شده و به خوبي حس ياس سربازان را به مخاطب منتقل مي‌كند.

فيلمساز 46ساله‌ زاده لندن و ساكن لس‌آنجلس در 2دهه اخير به چهره‌اي تبديل شده كه تقريبا هر فيلم او به يك اتفاق در سينماي جهان تبديل مي‌شود. دونكرك هم از اين قاعده مستثني نيست؛ فيلمبرداري در فضاهاي واقعي فرانسه، هلند و بريتانيا، حضور بازيگران سرشناس و موسيقي متن هانس زيمر، آهنگساز برنده اسكار از همين امروز نويد توليد فيلمي را مي‌دهد كه مي‌توان به موفقيت تجاري و درخشش آن در فصل جوايز سينمايي اميدوار بود.

تيزرهاي تبليغاتي دونكرك اين روزها پيش از نمايش «جوخه خودكشي» در سينماهاي آمريكاي شمالي روي پرده مي‌رود، اين در حالي است كه گرچه چند روز پيش از پخش رسمي تيزر، نسخه قاچاق آن در فضاي مجازي پخش شده بود. با وجود اين، مديران وارنر چندان نگران نيستند و در فاصله يك سال تا اكران رسمي فيلم، منتظر ديدن واكنش تماشاگران نسبت به نخستين تصاوير دونكرك هستند.

نولان آخرين بار پاييز 2014 بين‌ستاره‌اي را روي پرده سينماها داشت كه بيش از 670ميليون دلار در دنيا فروخت. او خالق سه‌گانه بتمن يا همان «شواليه تاريكي»، «تلقين»، «يادگاري» و «بي‌خوابي» است و فيلم‌هايش در مجموع ميلياردها دلار فروش داشته‌اند. ضمن اينكه معمولا آكادمي اسكار هم روي خوش به آثار نولان نشان مي‌دهد و 26نامزدي و 6جايزه اسكار همين نكته را ثابت مي‌كند. همكاران ثابت او برادر جوان‌تر جاناتان و همسرش اما تامس هستند.

کد خبر 342442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha