جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

فقط یک نمایش خصوصی در نیویورک کافی بود تا تازه‌ترین هنرنمایی مریل استریپ روی پرده سینما به‌عنوان جدی‌ترین گزینه کسب جوایز اسکار و گلدن گلوب در فصل جوایز سینمایی امسال مطرح شود.

سینما جهان

به گزارش همشهري، كمتر از 2‌ماه به اكران عمومي «فلورنس فاستر جنكينز» به كارگرداني استفن فريرز در سينماهاي منطقه آمريكاي شمالي باقي مانده اما استوديو پارامونت به‌عنوان پخش‌كننده اين فيلم زندگينامه‌اي دورخيز خود را براي معرفي آن پيش از فرارسيدن فصل جوايز در پاييز آغاز كرده است. محور اصلي تبليغات هم حضور استريپ در نقش خواننده‌اي است كه گرچه خودش عاشق صدايش بود اما خيلي‌ها او را بدصداترين خواننده تاريخ مي‌دانند.

بازيگر 66ساله اهل نيوجرسي آمريكا تا امروز 19بار (بيش از هر بازيگر ديگر در دنيا) نامزد كسب جايزه اسكار شده و در كنار دنيل دي لوييس و جك نيكلسن، نخستين و تنها بازيگر زن تاريخ است كه 3جايزه اسكار در كارنامه دارد. او به‌احتمال فراوان با ايفاي نقش فلورنس فاستر جنكينز بيستمين نامزدي را هم كسب خواهد كرد؛ هر چند به‌نظر نمي‌رسد اين پروژه 29ميليون دلاري گيشه‌اي چندان موفق داشته باشد.

هيو گرانت كه بسياري از دوستداران سينما هنرنمايي او را در كمدي‌هاي «4عروسي و يك تشييع جنازه» و «ناتينگ هيل» همچنان به‌خاطر دارند، همبازي استريپ در فلورنس فاستر جنكينز است. فيلم براساس داستاني واقعي ساخته شده و درباره يك بانوي اهل نيويورك است كه بارؤياي تبديل شدن به خواننده اپرا زندگي مي‌كند. گرچه جنكينز از صداي خودش راضي است و آن را زيبا مي‌داند اما تقريبا همه معتقدند صداي او به معني واقعي كلمه افتضاح است.

استريپ كه سابقه ايفاي نقش مارگارت تاچر در «بانوي آهنين» را در كارنامه دارد و به تازگي با تقليد صدا و چهره دونالد ترامپ روي صحنه رفته، بي‌ترديد برگ برنده فيلمي است كه اكران عمومي آن در بريتانيا فقط 7ميليون دلار فروش داشته است. او براي فرورفتن در نقش خواننده بدصدا نه تنها مدت‌ها با يك مربي فن بيان تمرين كرد بلكه حدود 18كيلوگرم بر وزن خود افزود تا از نظر ظاهري هم شبيه جنكينز شود. او سال 1944در 76سالگي در نيويورك درگذشت.

تغيير نوع حرف زدن و كم و زياد شدن آشكار وزن همواره ازجمله معيارهاي مهم آكادمي اسكار براي انتخاب بازيگران برگزيده بوده و همين بخت استريپ را براي نامزدي اسكار بيشتر مي‌كند. او آخرين بار سال 2014با «به سوي جنگل» نامزد كسب اسكار شد. «كريمر عليه كريمر»، «انتخاب سوفي» و بانوي آهنين 3نقش‌آفريني اسكاري استريپ است كه برخي او را برترين بازيگر زن تاريخ سينما مي‌دانند.

کد خبر 337328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha