همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در یادداشت خود در کانال تلگرامیش نوشت: کشتی سلامت جامعه را سوراخ نکنیم، خودمان سرنشین آن هستیم.بارها از اصحاب فرهیخته رسانه و مسئولان کشور خواهش کرده‌ام که اجازه ندهند سلامت مردم به سیاست و منافع جناحی آلوده شود.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين ، دکتر سیدحسن هاشمی در اين يادداشت نوشته است : فناوری ارتباطات نه تنها سرعت انتقال خبر را افزایش داده، بلکه با خاصیت شبکه‌ای و تشکل‌ساز اجتماعی، نقشی بی‌بدیل به رسانه بخشیده است. در پناه این قدرت، رسانه‌ها توانسته‌اند در بسیاری موارد و مقاطع، خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه دهند. ایجاد موج‌های اجتماعی در موارد خیرخواهانه و رویدادهای طبیعی و غیر مترقبه، از این جمله است.

در این مسیر و به مدد گسترش شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند، نقش رسانه‌های مجازی و روزنامه‌نگاران غیرحرفه‌ای هم روز به‌روز بیشتر و موثرتر شده‌ است. دسترسی به منابع خبری هم نامحدود است؛ امروز دیگر برای اطلاع از کم و کیف خبرها کسی منتظر تحلیل رسانه‌های رسمی و خروجی خبرگزاری‌های بزرگ نمی‌ماند. کافی است فردی اراده کند و خبری را -واقع یا غیر واقع- هر طور می‌پسندد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند تا در چشم بر هم زدنی فراگیر شود. متاسفانه این ویژگی و البته امکان ارسال مطالب با پروفایل‌های جعلی، گاه باعث سوء استفاده از رسانه می‌شود و خوب را بد، یا بد را خوب جلوه می‌دهد.

اخیرا که در مشهد مقدس نایب‌الزیاره شما عزیزان بودم، به اقتضای شرایط، ساعات بیشتری را در میان مردم گذراندم. در حرم مطهر امام هشتم (ع)، در بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف و... دریافتم موضوع "زایمان کف زمین" همچنان پرسشی در ذهن هموطنان عزیز است؛ و این خود نشان از قدرت رسانه‌ و ضریب نفوذ آن در میان اقشار و طبقات مختلف جامعه دارد.

بسیاری از هموطنان می‌پرسیدند واقعیت ماجرا چه بوده؟ و هنگامی که توضیح می‌دادم، سخن من در باره سفر نُخُستم به کرج بوده و شرایط نامناسب بخش زایمان یکی از بیمارستان‌ها و مشاهده زنان بارداری که روی زمین خوابیده بودند؛ متعجب می‌شدند و از این شیوه انعکاس خبر ابراز تاسف می‌کردند.

بارها از اصحاب فرهیخته رسانه و همچنین مسئولان کشور خواهش کرده‌ام که اجازه ندهند سلامت مردم به سیاست و منافع جناحی آلوده شود. کسانی هم که در این مسیر حرکت می‌کنند و موج سواران سیاسی، باید بدانند که دیر یا زود، ابرهای دروغ کنار رفته و خورشید حقیقت نمایان خواهد شد.

حتما هیچ یک از ما عاری از خطا نیستیم؛ اما اگر هر کسی در هر لباسی مشغول خدمت به مردم است؛ از سیاستمدار و هنرمند تا پزشک و اصحاب رسانه و... «اخلاق حرفه‌ای» و «مسئولیت اجتماعی» را سر لوحه گفتار و رفتار خود قرار دهد؛ آن وقت می‌توانیم به داشتن جامعه‌ای سالم‌تر امیدوار باشیم."کشتی سلامت جامعه را سوراخ نکنیم، خودمان سرنشین آن هستیم."

کد خبر 341839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha